اونس طلا2335.11
مظنه14,466,000
18 گرم3,339,400
ارزش سکه32,591,898
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

اگر جو دوسر نمی خورید مرتکب اشتباه بزرگی می شوید

جو دوسر یکی از غلات شناخته شده است که امروزه توجه بسیاری به آن شده و افراد آن را به عنوان اوتمیل در وعده صبحانه و عصرانه به همراه آبمیوه، شیر، آجیل و تیکه های میوه مصرف می کنند.

شما می توانید اوتمیل را در وعده صبحانه و یا عصرانه تهیه کنید و آن را با هر موادغذایی دیگری ماننده غلات، شکلا، میوه و آبمیوه وشیر درست کنید و نه تنها از خواص جودوسر بلکه از خواص موادغذایی دیگر نیز بهره مند شوید.

جو دوسر منبع خوب فیبر و کربوهیدرات است و از طرفی پروتئین بیشتری نسبـت بـه اكثـر غـلات دارد. همچنیـن ويتـامين مواد معدنی و آنتی اکسیدان زیادی نیز در آن وجود دارد.

1. به بهبود فرآیند هضم کمک می کند: جودوسر سرشار از فیبر محلول بتاگلوکان است که باکتری های سالم روده را زیـاد می کنـد و از طـرفی احساس سیری بیشتری به شما می دهد.

2. فشارخون را کاهش می دهد: جو دوسر کامل دارای آنتـی اکسیـدان و ترکیبات گیاهی مفید به نام پلی فنول است. آنتی اکسیدانی به نام آوانانترامید بـا افـزایش تولیـد نیتریک اسیـد بـه کـاهش فشار خون گشـاد شـدن رگ هـای خـونی و بهتـر شـدن جـریان خـون کمک می کند و فقط در جو دوسر یافت می شود.

جودوسر

3. از قلب محافظت می کند: یکـی از عـوامل اصلـی بیمـاری های قلبی، افزایش سطح کلستـرول خـون است. فيبـر بـتـاگـلـوکان در جـو دوسـر، میـزان کلسترول را کاهش می دهد.

4. قند خون را کنترل می کند: فيبـر بتاگلوکان موجود در جـو دوسر باعث جذب بیشتر گلوکز در خون می شود، مقاومت در برابر انسولین را بهبود می بخشد و سطح قند خون را کنترل می کند و برای افـراد مبتلا به دیابت نوع ۲ به شدت توصیه می شود.

5. به مراقبت از پوست کمک می کند: جـودوسر کلوئیـدی (ریز) مدت ها است که برای درمان خشکی و خارش پوست استفاده می شـود و محصـولات پوستی حاوی جو دو سر می توانند اگزما را درمان کنند. (استفاده غیر خوراکی)

6. یبوست را در سنین بالا از بین می برد: تحقیقات نشان داده اند که سبـوس جو دوسر به کاهش یبوست در افراد مسن کمک زیادی می کند و استفاده آن ها از انواع ملین ها را به حداقل رسانده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد