اونس طلا2313.23
مظنه14,736,000
18 گرم3,401,800
ارزش سکه33,200,208
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,800,000
ربع15,200,000

اگر نمی خواهید درد تحمل کنید همیشه این ماده غذایی را در خانه داشته باشید

یکی از ادویه هایی که معمولا در خانه یافت می شود زنجبیل است اما همه افراد از خواص شگفت انگیز این ماده غذایی آگاه نیستند. یکی از مهم ترین خواص زنجبیل ضد درد بودن آن است.

زنجبیل یکی از قدیمی ترین ادویه ها به شمار می رود که از گذشته دور به دلیل خواص فوق العاده دارویی آن مورد استفاده قرار می گرفته است.

این ادویه خاص طعم تند و شیرینی به غذا می دهد که بسیار خوشمزه است. از زنجبیل در بسیاری از شیرینی ها، غذا ها و حتی به عنوان افزودنی در چای استفاده می شود.

یکی از مهم ترین خواص زنجبیل خاصیت ضد درد آن است. زنجبیل می تواند به اندازه بسیاری از دارو های ضد درد رایج اثرگذاری داشته باشد و باعث تسکین علائم درد و التهاب در بدن شود.

به گفته متخصصان این خاصیت زنجبیل می تواند به افرادی که عموما دچار درد مفاصل یا آرتریت هستند کمک کند و باعث تسکین درد آنها بشود.

زنجبیل

علاوه بر کاهش التهاب، تحقیقاتی انجام شده است که نشان می دهد زنجبیل می تواند در کاهش درد در 3 تا 4 روز اول چرخه قاعدگی موثر باشد.

در کنار موارد گفته شده، زنجبیل می تواند از کاهش وزن نیز حمایت کند. هرچند این موضوع از نقطه نظر علمی به طور کامل ثابت نشده است اما شواهدی وجود دارد که می تواند از این فرضیه پشتیبانی کند.

باید توجه داشته باشید که مصرف بسیار زیاد زنجبیل یا دوز های بالای مکمل های این ماده ارزشمند غذایی می تواند عوارض جانبی منفی نیز به دنبال داشته باشند. برای مثال دوز های بالای مکمل زنجبیل می تواند باعث برخی مشکلات گوارشی مانند درد و نفخ شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد