اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود بی سابقه قیمت طلا به بالا ترین قیمت چند ماه اخیر

قیمت طلا که طی روز های اخیر توانسته بود روند صعودی خود را حفظ کرده و به بالاترین قیمت دو ماهه خود برسد هم اکنون توانست از یکی از مهم ترین سد های خود طی ماه های اخیر گذشته و صعود بی سابقه ای را تجربه کند.

با انتشار داده های تورم ایالات متحده در روز گذشته قیمت طلا رشد بسیار شدیدی را از خود نشان داد و توانست از مقاومت 1835 دلاری عبور کند که طی ماه های گذشته موفق به آن نشده بود.

در زمان نگارش این خبر هر اونس طلای جهانی 1852 دلار در حال معامله است و بیش از 20 دلار رشد در روز را نشان می دهد. این در حالی است که در روز گذشته طلا توانسته بود تا نزدیکی 1870 دلار نیز پیشروی کند.

در روز چهارشنبه وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده این کشور 0.9 درصد افزایش یافته است. این در حالی بود که اقتصاد دانان پیش بینی کرده بودند این شاخص تنها 0.6 درصد افزایش پیدا کند.

افزایش شدید شاخص قیمت مصرف کننده به این معنا بود که تورم کل ایالات متحده 6.2 درصد افزایش یافته است که یک رشد بسیار شدید را نشان می دهد. طبق این گزارش داده های موجود بزرگترین افزایش سالانه تورم کل از نوامبر 1990 را نشان می دهد.

طبق این گزارش قیمت تمام شده بازه گسترده ای از محصولات مانند انرژی، سرپناه، غذا، خودروها و کامیون‌های دست دوم و وسایل نقلیه جدید طی ماه گذشته به شکب قابل توجهی افزایش یافته است.

در واکنش اولیه بازار به داده های تورم قیمت طلا کاهش یافت اما در ادامه این فلز زرد به شکل قابل توجهی رشد کرده و همانطور که بالا تر اشاره شد تا نزدیکی 1870 دلار صعود کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد