اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عوارض نوشیدن آب پرتقال برای سلامتی که نمی دانستید

آب پرتقال یکی از محبوب ترین آبمیوه ها و همچنین یکی از دوست داشتنی ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است که بسیاری از افراد آن را به شکل روزانه می نوشند.

اگر شما نیز یکی از طرفداران این نوشیدنی هستید باید بدانید که آب پرتقال در کنار مزایای بسیاری که دارد می تواند دو عارضه جانبی مهم برای سلامتی داشته باشد که لازم است به آنها توجه داشته باشید.

1. آب پرتقال می تواند باعث افزایش وزن شود. این نوشیدنی محبوب نارنجی رنگ سرشار از میزان بسیار زیادی قند بوده و قیبر بسیار کمی را در خود جای داده است که در نتیجه می تواند شبیه به نوشابه باعث افزایش وزن شود.

یک مطالعه تغذیه که در آن شرکت کنندگان سه بار در روز و در میان وعده های غذایی آب پرتقال می نوشیدند، مشخص شد که تنها پس از چهار هفته میزان چربی در بدن آنها افزایش یافته بود و حساسیت به انسولین نیز در آنها کاهش پیدا کرده بود.

مطالعه دیگری نشان داد که مصرف آبمیوه می تواند در بلند مدت باعث افزایش وزن شود اما دقیقا در نقطه مقابل مصرف منظم میوه در طولانی مدت وزن شما را کاهش می دهد.

چاقی

2. خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. نتایج یک مطالعه BMJ در سال 2013 که روی بیش از 180000 شرکت‌ کننده در طول 24 سال انجام شد، نشان داد که نوشیدن یک وعده آب میوه در روز با 21 درصد افزایش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است.

این در حالی است که خوردن میوه کامل به دلیل فیبری که درون خود جا داده است می تواند به شکل قابل توجهی با کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط باشد.

محققین بر این باورند که قند موجود در آبمیوه با سرعت بسیار بالا تری جذب شده و باعث تغییرات در سطح قند خون بدن می شود. همچنین علاوه بر فیبر، برخی دیگر از مواد مغذی میوه نیز در فرایند گرفتن آبمیوه از بین می رود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد