اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انواع رژیم های لاغری که شما را به آرزوی کاهش وزن تان می رسانند

رژیم های لاغری بسیاری در دنیا وجود دارند اما هر فردی که قصد کاهش وزن دارد نمی تواند به دلخواه یک رژیم را انتخاب کند بلکه باید با مشورت پزشک یک رژیم مناسب را پیدا کند.

1. رژیم کتوژنیک

این رژیم پروتئین و چربی نسبتاً زیادی دارد. چربی‌های سالم مثل مغزها، دانه‌ها، آواکادو و زیتون به وفور در این رژیم استفاده می شود. رژیم کتوژنیک برای همه مناسب نیست و تنها در برخی بیماری ها می توانند نقش درمانی داشته باشند. کتوژنیک یک رژیم طولانی مدت یا راه حل دائمی برای کاهش وزن محسوب نمی شود چون یک رژیم متعادل نیست.

2. رژیم گیاهخواری

رژیم گیاهخواری به دلایل اخلاقی مورد استقبال زیادی قرار گرفته در برخی موارد می‌تواند به دلیل کاهش کلسترول و افزایش دریافت فیبر، موجب کاهش وزن یا پیشگیری از برخی بیماری ها شود.

افراد گیاه خوار به دلیل حذف منابع حیوانی مستعد کمبود مواد مغذی از جمله ویتامین B12، ویتامین D، آهن، کلسیم و پروتئین هستند بنابراین باید یک رژیم گیاهی اصولی را دنبال کنند و در صورت لزوم از مکمل ها کمک بگیرند.

رژیم لاغری

3. رژیم فستینگ

رژیم های فستینگ انواع مختلفی دارند مثل روش ۸/۱۶ که ۸ ساعت مجاز به غذا خوردن هستید و برای ۱۶ ساعت باقی مانده از روز ناشتا هستید یا در برخی موارد کالری، در روزهای خاصی از هفته محدود می شود.

رژیم های روزه داری یا همان فستینگ برای همه مناسب نیست مثل افرادی که به افت سطح قندخون حساس هستند زنان شیرده و افرادی کمبودهای تغذیه ای یا بیماری‌های گوارشی و ورزشکاران. این رژیم حتماً باید تحت نظر متخصص با در نظر گرفتن شرایط فرد در کوتاه مدت گرفته شود.

4. رژیم گروه خونی

در این رژیم هر فرد وابسته به گروه خونی باید غذاهای خاصی را میل کند و از بعضی مواد غذایی ناسازگار با گروه خونی اش اجتناب کند. ادعای مطرح شده در این رژیم ریشه در تحقیقات علمی ندارد چون برخی از گروه‌های خونی فاقد گروه‌های غذایی سالم هستند و محدودیت هایی دارند که باعث ایجاد نگرانی می شود و این افراد دچار کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی می شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد