اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه کارهای خانه را برای بچه ها سرگرم کننده تر کنیم؟

این موارد می تواند بچه‌ها را به نظافت، آشپزی و داشتن دید مثبت نسبت به کارهای خانه تشویق کند.

مشارکت کودکان در کار خانه

مطالعات اخیر نشان داده است که کودکانی که از سنین پایین شروع به انجام کارهای خانه می کنند، آمادگی بیشتری برای بزرگسالی دارند. اکنون همه ما می دانیم که بچه ها دوست دارند در خاک بازی کنند، در آشپزخانه کمک کنند یا کمی در اتاق لباسشویی سرگرم شوند. چه چیزی بهتر از تبدیل کارهای روزانه یا هفتگی به سرگرمی و بازی است که به همان اندازه از آن لذت ببرند؟ این اتفاق نه تنها به آنها داشتن حس مسئولیت را می آموزد، می تواند یک فعالیت پیوندی عالی برای کل خانواده باشد.

لوازم تمیز کننده زیبا

این یک راه حل عالی برای آموزش به فرزندان است که تمیز کردن چقدر مهم است و همچنین می تواند سرگرم کننده نیز باشد! هنگامی که فرزندان شما حدودا 3 سال به بالا شد، می توانید با خرید لوازم تمیز کننده کوچک مثل جارو و پارچه های گردگیری کوچک آنها را به کمک در خانه تشویق کنید.

لوازم آشپزی

بچه‌ها عاشق آشپزی و خوردن هستند، اما بسیاری از والدین از آشفتگی‌هایی که در آشپزخانه ایجاد می‌شود لذت نمی‌برند؛ نگرانی دیگر ایمنی کودکان در آشپزخانه است چراکه اشیاء تیز و خطرناک زیادی وجود دارد. البته، اگر بچه ها احساس کنند که نیاز به کمک دارند، نظارت والدین همچنان برای آنها نیز ضروری می شود! چند گزینه وجود دارد که می توانید برای مشارکت بچه ها در آشپزخانه و بعلاوه امنیت آنها انجام دهید؛ مثل خرید یک ست چاقوی مناسب برای بچه ها و یا یک ست شیرینی پزی مخصوص کودکان است که با انجام چنین کاری احتمالا بیرون آوردن آنها از آشپزخانه سخت خواهد بود. بیشتر این محصولات برای کودکان 4 سال به بالا توصیه می شود.

یک مجموعه ابزار برای باغبانان کوچک

بچه ها نه تنها از فضای باز لذت می برند، بلکه دوست دارند کثیف کاری نیز بکنند. با مجموعه ابزار باغبانی، نه تنها به کودکان خود هدفی برای کثیف شدن می دهید، بلکه روشی عالی برای آموزش گیاهان و زندگی در باغ به فرزندانتان است. مجموعه‌ای را انتخاب کنید که شامل اقلام مختلف باشد تا بچه‌ها بتوانند کارهای بیشتری انجام دهند و احساس کنند که شبیه باغبان واقعی شده اند.

نمودار کاری درست کنید

درست کردن یک برنامه کاری به منظور منظم نگه داشتن کارهای خانه بسیار عالی است که می توان آن را روی تخته یا مقوا پیاده کرد. این یک روش جالب برای مشارکت دادن فرزندانتان و نشان دادن اهمیت مسئولیت پذیری به آنهاست و اگر می‌خواهید جذابیت آن را برای کودکانتان زیادتر کنید می‌توانید یک نمودار کاری پاداش‌دهنده طراحی کنید تا انگیزه بچه‌ها را افزایش دهید. این نمودار برای کودکان 6 سال به بالا بهترین است، اما از مشارکت دادن کودکان نوپا نیز نترسید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد