اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند صعودی قیمت طلا ادامه دار شد + تحلیل فنی

قیمت طلا که در هفته گذشته رشد شدیدی را از خود نشان داد و به بالا ترین سطح چند ماه اخیر رسید در این هفته نیز به رشد خود ادامه داد و همچنان در سطوح بالایی قرار دارد.

با باز شدن بازار جهانی طلا در روز گذشته (دوشنبه) روند صعودی قیمت طلا ادامه پیدا کرد و به بالا ترین سطح طی دو ماه گذشته رسید.

هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1823 دلار قیمت دارد که بیش از 5 دلار افزایش در روز را نشان می دهد. نقره نیز با 0.28 دلار افزایش به 24.43 دلار رسید.

دو عامل مهم باعث شد تا خریداران بیشتری وارد بازار طلا شده و قیمت این فلز ارزشمند افزایش یابد. اول اینکه سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که فدرال رزرو به این زودی نرخ بهره خود را افزایش ندهد و از این رو طلا برای معامله گران جذابیت بالا تری پیدا می کند.

دلیل دوم نیز افزایش تورم و نگرانی ها بابت افزایش بیشتر آن طی ماه های آینده است. بسیاری از سرمایه گذاران و کارشناسان پیش بینی می کنند که تورم جهانی همچنان طی ماه های آینده بالا باقی بماند و از این رو طلا به عنوان یک دارایی امن مطرح می شود.

از طرف دیگر بازار سهام جهانی تغییر چندانی نداشته است. این در حالی است که شاخص های سهام روز جمعه هفته گذشته به رکورد های جدیدی دست یافته بودند.

در دیگر بازار ها قیمت نفت خام نایمکس افزایش یافته است و به 82 دلار به ازای هر بشکه رسیده است. شاخص دلار ایالات متحده کاهش یافته است و بازده ده ساله خزانه داری آمریکا نیز کمی افزایش یافته است.

از نظر فنی روند قیمت طلا صعودی بوده و مقاومت اصلی آن در عدد 1836 دلار قرار دارد که عبور از آن می تواند رشد قیمت طلا را تا سطوح بسیار بالا تری تضمین کند.

طلا پیش از رسیدن به مقاومت 1836 دلاری ابتدا باید از مقاومت 1828 دلاری عبور کند. از طرف دیگر طلا ابتدا در نقطه 1813 دلار حمایت شده و افت بیشتر می تواند ان را به حمایت 1800 دلاری برساند. پشتیبانی اصلی طلا نیز در عدد 1758 دلاری قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد