اونس طلا2373.06
مظنه14,576,000
18 گرم3,364,800
ارزش سکه32,839,728
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

این 8 مورد را حتما با نمک تمیز کنید

برای انجام این کارها به هیچ محصول تمیزکننده گران قیمت و شیمیایی نیاز نخواهید داشت.

جایگزین پاک کننده های شیمیایی

همه ما میدانیم که نه تنها برخی از محصولات تمیز کننده بسیار گران هستند، بلکه بسیاری از آنها حاوی مواد شیمیایی هستند که برای محیط زیست مضر هستند؛ یکی از راه حل های طبیعی و بسیار کارآمد که می توانید بعنوان جایگزین این مواد استفاده کنید، نمک است! کنجکاو هستید که بدانید چه چیزی را می توانید با نمک تمیز کنید؟ اکنون ادامه مطلب را بخوانید.

1.لکه های زنگ زدگی

نمک را با آب لیمو یا سرکه مخلوط کنید تا لکه های زنگ زدگی را به سرعت از بین ببرید. ابتدا مطمئن شوید که لکه کاملا خشک شده است.

لیمو: لیمو را روی لکه فشار دهید و سپس روی آب لیمو را با یک لایه نمک بپوشانید. بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با یک پارچه یا اسفنج آن را تمیز کنید و در صورت نیاز آن را بشویید.

سرکه: ابتدا نمک را با یک قاشق یا بیشتر سرکه مخلوط کنید و این مخلوط را روی لکه زنگ بزنید، بگذارید بماند و بعد از مدتی با مسواک قدیمی آن را تمیز کنید. در مورد این روش هم، می‌توانید بعد از این مرحله، آن را بشویید تا نتیجه تمیزتری داشته باشید.

2. تجمع رسوب

ترکیب نمک و لیمو یک جنگجوی درجه یک در مبارزه با تجمع رسوب کلسیم است. آیا با تجمع روی سردوش یا سینک آشپزخانه مشکل دارید؟ نیمی از لیمو را نمک بپاشید و آن را روی سطوح کرومی یا مسی بمالید. این روش هنگام استفاده بر روی مس یک مزیت اضافی دارد: با تغییر رنگ مبارزه می کند. عالی!

3. لکه های عرق

این برای همه ما اتفاق می افتد، لکه های عرق روی لباس که خوشبختانه با کمی نمک و آب گرم می توانیم آنها را مانند برف، زیر نور خورشید ناپدید کنیم.

چهار قاشق غذاخوری نمک را با یک لیتر آب گرم مخلوط کرده و لباس را در آن خیس کنید. توجه: این راهکار برای همه لباس ها کار نمی کند، مثل پارچه هایی مانند ساتن را نمی توان در نمک قرار داد.

4. تخته آشپزخانه

پس از مدتی، تخته های آشپزخانه می توانند بسیار کثیف شوند. در حالی که ممکن است بعد از هر بار استفاده آنها را بشویید، به سختی می توانید آنها را مثل روز اول نو کنید، از طرفی هم نمی توانید آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید زیرا تمیز شدن کامل آنها را سخت تر می کند. خوشبختانه، ما یک ترفند خوب برای رفع آن داریم. ترکیب نمک و لیمو برای تخته های برش نیز معجزه می کند. روی تخته برش مقداری نمک بپاشید و با لیمو روی آن را بمالید. این به از بین بردن سخت ترین لکه ها کمک می کند.

5. گرفتگی لوله ها

آیا با گرفتگی فاضلاب مشکل دارید؟ نیازی نیست بیرون بروید و یک محصول گران قیمت بخرید. فقط کمی نمک کافی است. نمک را در زهکش ها بریزید و آن را به مدت دو دقیقه با آب گرم کاملاً بشویید.

6. لکه های قهوه و چای

به نظر می رسد هر چقدر هم که تلاش می کنید نمی توانید لیوان های خود را کاملا تمیز کنید؟ نمک در اینجا نیز خوب کار می کند. مقداری نمک روی یک پارچه مرطوب بریزید و روی لکه ها بمالید. در کوتاه مدت لیوان های شما بی لک خواهند شد!

7. جاذب لکه

نمک روی انواع لکه ها اثر می گذارد. چیزی روی فرش ریخته است؟ به سرعت مقداری نمک روی لکه بپاشید. این کار کمک می کند تا لکه ها راحت تر از بین بروند.

8. اسکراب

هدف از دوش گرفتن، تمیز شدن است. بنابراین، منطقی است که بخواهید از شر سلول های مرده پوست خود خلاص شوید. می‌توانید بیرون بروید و یک اسکراب بخرید، اما همه میکروپلاستیک‌هایی که در آن قرار می‌دهند برای محیط‌زیست خوب نیستند. از سوی دیگر، نمک دریا این کار را انجام می دهد. 100 گرم نمک دریا را با 100 میلی لیتر روغن مخلوط کنید، می تواند روغن بادام، روغن آرگان یا روغن نارگیل باشد. سپس چند قطره اسانس به آن اضافه کنید تا اسکراب شما عطر و بوی خوبی بدهد، آن را خوب مخلوط کنید؛ حالا می توانید از اسکراب جدید خود استفاده کنید!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد