اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کدام نیروگاه های کشور از سوخت مازوت استفاده می کنند؟

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در خصوص اینکه کدام نیروگاه های کشور از سوخت مازوت استفاده می کنند، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش سایت طلا ، محسن طرزطلب مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در گفت‌وگوی رادیویی در خصوص استفاده برخی از نیروگاه‌ها از سوخت مازوت گفت: در حال حاضر ما از اول سال تا الان در بعضی از نیروگاه‌ها از مازوت استفاده می‌کنیم و این چیز جدیدی نیست.

او ادامه داد: با سازمان حفاظت محیط زیست هم هماهنگ هستیم و اگر در شرایطی اعلام کنند که میزان آلودگی بالا است و از مازوت استفاده نکنید ما آن را قطع می‌کنیم

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی بیان کرد: ما مجبوریم برای تامین برق نیروگاه‌ها از مازوت در صورت عدم وجود گاز استفاده کنیم، در حال حاضر در نیروگاه‌های شهید مفتح همدان، نکا مازنداران، سهند تبریز، توس در مشهد و نیروگاه بیستون استان کرمانشاه از سوخت جایگزین مازوت استفاده کنیم.

طرزطلب تصریح کرد: ما در دهه‌های گذشته ۶۰ لیتر سوخت مازوت در روز استفاده می‌کردیم، ولی در حال حاضر این رقم کاهش پیدا کرده است، آلایندگی شهر‌های بزرگ برای استفاده از مازوت نیست و این را چندین بار با دلایل و مستندات به سازمان محیط زیست اعلام کرده ایم، اما این سازمان بر این باور است که آلودگی برای سوخت مازوت است.

او افزود: اگر نیروگاهی آلودگی بیشتری داشته باشد ما مصرف سوخت مازوت آن را قطع خواهیم کرد، در حال حاضر در کلانشهر‌های تهران و استان البرز چیزی حدود ۵ الی ۶ سال است که از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنیم.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی گفت: استفاده از مازوت تابع شرایط سوخت به نیروگاه‌های کشور است، و تمامی نیروگاه‌های کشور تحت پایش سازمان حفاظت محیط زیست است و نظارت کامل بر آن را دارد و اگر این سازمان اعلام کند که میزان آلایندگی منطقه‌ای به خاطر مصرف مازوت است سریعا ما این نیروگاه را از مدار تولید خارج خواهیم کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد