اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

در مورد زردچوبه، این ابر غذا چه میدانید؟

زنی که هر روز زردچوبه می خورد، نتایج شما را شگفت زده خواهد کرد!

زردچوبه واقعا یک درمان معجزه آسا است

اگر یک محصول وجود داشته باشد که شایسته نام "ابر غذا" باشد، آن زردچوبه است. بیش از 600 کاربرد پیشگیرانه و درمانی زردچوبه تاکنون کشف شده است و تحقیقات همچنان ادامه دارد. زنی به نام کارین زردچوبه را امتحان کرده و به مدت یک ماه هر روز آن را می خورد. چیزی که او بعد از آن متوجه اش شد، هیچ کس انتظارش را نداشت.

کارین مدتی بود که از کلسترول بالا و مشکلات گوارشی رنج می برد؛ او راه حل های بدون نتیجه را امتحان کرده بود و آخرین فرصت را به زردچوبه داد تا از شر مشکلاتش خلاص شود. او یک ماه هرروز با آن آشپزی کرد و ظاهراً تأثیر زیادی داشت. کارین زود متوجه شد که زردچوبه راه حل مشکلات سلامتی او است و همچنین دریافت که برای بسیاری از چیزهای دیگر نیز بسیار خوب عمل می کند. کنجکاو هستید که زردچوبه به چه چیز دیگری می تواند کمک کند؟ ما آن را برای شما شرح می دهیم.

1. زردچوبه به کاهش وزن کمک می کند

زردچوبه واقعا می تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعات حیوانی نشان داده است که این ادویه به تثبیت سطح قند کمک می کند. این پودر از ذخیره کربوهیدرات ها به عنوان چربی جلوگیری می کند در نتیجه مانع افزایش وزن می شود؛ همچنین زردچوبه چون تند است، متابولیسم را نیز افزایش می دهد و باعث افزایش سرعت سوزاندن کالری در طولانی مدت می شود.

2. زردچوبه در برابر پیری کمک می کند

همه می خواهند تا حد امکان مخصوصا در سنین بالاتر سالم زندگی کنند، زردچوبه می تواند این کار را برای شما آسان تر کند. آنتی اکسیدان ها نه تنها از سرطان جلوگیری می کنند، بلکه از پیری نیز جلوگیری می کنند. پیری اثر قابل مشاهده آسیب سلولی است. آنتی اکسیدان ها اثرات مخرب رادیکال های آزاد و سموم را جذب می کنند و از آسیب سلولی جلوگیری می کنند. این ادویه به خودی خود آنتی اکسیدان نیست، اما تحقیقات نشان داده است که سطح آنتی اکسیدان را در بدن افزایش می دهد. به همین دلیل است که به طور موثری از پیری جلوگیری می کند. هم در داخل و هم بیرون بدن!

3. زردچوبه می تواند با افسردگی مبارزه کند

زردچوبه همچنین ممکن است به مبارزه با افسردگی کمک کند. تحقیقاتی در مورد ارتباط زردچوبه و افسردگی انجام شد. آن مطالعه نشان داد که ماده فعال زردچوبه، کورکومین، در کاهش علائم افسردگی موثر است. این اثر را می توان با ترکیب آن با گیاهان دیگر تقویت کرد.

و اما یکی دیگر از خواص جالب این ادویه این است که اثرات داروهای ضد افسردگی را افزایش می دهد. آنها در ترکیب با زردچوبه بهترین عملکرد را دارند. به عبارت دیگر، خود پودر می تواند به کاهش احساس افسردگی کمک کند، در حالی که اثرات سایر داروهای افسردگی را نیز افزایش می دهد.

4. زردچوبه برای قلب شما مفید است

زردچوبه همچنین تأثیر مفیدی روی قلب شما دارد، حاوی موادی است که تأثیر مثبتی بر عملکرد قلب و سلول های خونی دارد. در یک مطالعه، به گروهی متشکل از 121 بیمار تحت عمل جراحی، چند روز بعد 4 گرم زردچوبه یا دارونما داده شد. در گروهی که این ادویه را دریافت کردند، خطر حمله قلبی در بیمارستان 65 درصد کاهش یافت. به همین دلیل است که اگر در معرض خطر بیماری قلبی هستید، اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی خود منطقی است.

5. زردچوبه بدن را سم زدایی می کند

زردچوبه در اکثر برنامه‌های سم‌زدایی بدن استفاده می‌شود، چراکه می‌تواند بر کیفیت کبد تأثیر بگذارد. این عضو اصلی است که باید تمیز شود و مطالعات نشان داده اند که پودر زردچوبه تخمیر شده عملکرد کبد را بهبود می بخشد.

6. زردچوبه در برابر بیماری آلزایمر کمک می کند

بیماری آلزایمر شایع ترین شکل زوال عقل است، اما زردچوبه می تواند به پیشگیری از آن کمک کند. زردچوبه برای مغز و به ویژه برای حافظه مفید است. مصرف منظم زردچوبه خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را نیز کاهش می دهد.

بیماری آلزایمر به این دلیل اتفاق می‌افتد که پروتئین‌های خاصی (به ویژه پروتئین‌های تاو) در مغز تجمع می‌کنند و باعث مرگ سلول‌های مغز می‌شوند. مطالعات روی موش‌ها نشان داده است که زردچوبه می‌تواند از این رفتار پروتئین‌های تاو جلوگیری کند.

7. زردچوبه به عنوان یک مسکن طبیعی (برای روماتیسم و ​​آرتروز)

زردچوبه برای قرن ها در آسیا به عنوان مسکن استفاده می شود. زردچوبه همچنین نشان داده است که درد در روماتیسم و ​​آرتروز را کاهش می دهد، حتی گاهی اوقات بیشتر از درمان های دارویی. مطالعات نشان داده اند که مکمل های زردچوبه در تسکین درد موثرتر از دیکلوفناک هستند که این خوب است زیرا داروهایی مانند دیکلوفناک عوارض جانبی متعددی دارند. زردچوبه یک محصول طبیعی است و به هیچ وجه به بدن آسیب نمی رساند. بنابراین، اگر به دنبال یک مسکن موثر و در عین حال بی ضرر هستید، زردچوبه گزینه خوبی است.

8. سرطان

بر اساس برخی مطالعات، کورکومین موجود در زردچوبه از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری می کند. مطالعات روی موش‌ها نشان داده است که کورکومین تا حدی آسیب به سلول‌های کبد، کلیه و مغز را خنثی می‌کند و از سرطان در این اندام‌ها جلوگیری می‌کند. بنیاد ملی سرطان دو مطالعه در مورد زردچوبه را تأمین مالی می کند، دانشمندان دریافته اند که این ادویه از تشکیل تومورها جلوگیری می کند.

هشدار: زردچوبه جایگزین دارو نیست، بلکه تنها مکمل رژیم غذایی روزانه است!

9. زردچوبه سطح کلسترول را کاهش می دهد

زردچوبه برای خون شما معجزه می کند. سطح کلسترول را کاهش می دهد و در نتیجه از خطر حمله قلبی جلوگیری می کند. طبق تحقیقات، مصرف زردچوبه تنها به مدت یک هفته منجر به بهبود قابل توجهی در سطح کلسترول می شود. شرکت کنندگان در این مطالعه یک بار در هفته مکمل زردچوبه مصرف کردند. سپس کلسترول آنها دوباره اندازه گیری شد و مشخص شد که سطح کلسترول بد به شدت کاهش یافته است، در حالی که کلسترول خوب HDL 33٪ افزایش یافته است.

علاوه بر این، زردچوبه سلول های خونی را تقویت کرده و از تجمع پلاکت ها جلوگیری می کند. این اثر سه گانه زردچوبه توضیح می دهد که چرا در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی بسیار مفید است.

10. زردچوبه به هضم خوب کمک می کند

زردچوبه هضم غذا را برای بدن آسان تر می کند. اگر مشکلات روده ای دارید، حتما امتحان کنید. کورکومین نقش مهمی در پیشگیری و درمان زخم معده ایفا می کند و همچنین از عملکرد کبد پشتیبانی می کند.

مطالعات حیوانی نشان داده است که زردچوبه خطر آسیب کبدی را کاهش می دهد. موش هایی که کورکومین دریافت کردند کمتر از سایرین از بیماری کبدی رنج می بردند. در آلمان، زردچوبه به طور فعال به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات گوارشی استفاده می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد