اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل فنی طلا، دلیل صعود شدید قیمت طلا چه بود؟

قیمت طلا در روز جمعه شاهد یک رشد شدید بود که بسیاری از فعالین بازار را متعجب ساخت. دلیل این صعود ناگهانی چه بود و آیا ادامه خواهد یافت؟

در روز جمعه قیمت طلا حدودا 25 دلار رشد از خود نشان داد و آخرین بار پیش از بسته شدن بازار ها و رفتن به تعطیلات اخر هفته در عدد 1818 دلار معامله شد.

مهم ترین عامل افزایش قیمت طلا را می توان تصمیم گیری بانک های مرکزی اروپا و انگلستان مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره و باقی نگه داشتن آن نزدیک به صفر دانست.

در همین حال بانک مرکزی آمریکا یا همان فدرال رزرو نیز تصمیم مشابهی گرفته و جروم پاول رئیس بانک فدرال آمریکا اعلام کرد که هنوز برای افزایش نرخ بهره بسیار زود است و این بانک قصد دارد سیاست های مالی آسان گیرانه خود را برای مدت طولانی تری ادامه دهد.

کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در روز چهارشنبه اظهار داشت که بعید می داند سه شرط لازم برای افزایش نرخ بهره در سال آینده محقق شود و از این رو این بانک نرخ بهره را نزدیک به صفر باقی نگه خواهد داشت.

وی به تورم نیز اشاره کرد و گفت ارزیابی ما این است که موج تورمی فعلی عمدتا ناشی از عواملی با ماهیت گذرا است اما با این وجود انتظار می رود که تورم طی ماه های آینده همچنان بالا باقی بماند.

قیمت طلا به شکل عجیبی پس از انتشار بیانیه های این سه بانک بزرگ در روز چهارشنبه تغییر زیادی را از خود نشان نداده و پایین باقی ماند اما در روز پنجشنبه رشد خود را آغاز کرد.

داده های قدرتمند مشاغل که در روز جمعه منتشر شد نیز تاثیری در قیمت طلا ایجاد نکرد چراکه بازار طلا و سرمایه گذاران به پایین ماندن نرخ بهره و افزایش تورم توجه بیشتری نشان دادند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد