اونس طلا2297.53
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

بهترین منابع کلسیم که پوکی استخوان را شکست می دهند

کلسیم یکی از مهم ترین مواد مغذی برای استحکام و قوی ماندن استخوان ها است با این حال برخی از افراد نمی توانند لبنیاتی مانند شیر را مصرف کنند در نتیجه چه منابعی کلسیم آن ها را تامین می کند؟

غذاهای اصلی غنی از کلسیم محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست هستن. بعضی از غذاهای غیرلبنی هم مقدار مناسبی کلسیم دارند که در این خبر درباره تعدادی از آن ها صحبت کرد.

1. شیر بدون چربی

از آنجا که کلسیم در بخش چرب شـيـر وجـود ندارد وقتی چربی شیر را می گیرند، کلسیم آن از دسـت نمی رود، بنابراین شـیر بـدون چربی هم کلسیم خود را از دسـت نداده است . پس بـرای تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان با خیال راحت شیر بدون چربی بنوشید.

شیر

2. لوبیا سفید

لوبیای سفید به داشتن فیبر بالا معروف است اما مزایای متعدد دیگری مانند اسـیـد فـولیک و دیـگر ویتامین های ضـروری را با خود به هـمراه دارد. فقط نصف فنجان از این لـوبیای خـوشمزه حـدود ۱۰۰ میلی گرم کلسیم دارد که برای تأمین ۱۰ ٪ از میزان توصیه شده ی روزانه کافی است.

3. پنیر

پنیر و دیگر محصولات لبنی به تـأمين كـلسیم ضـروری بدن معروف هستند. یک برش پنیر به تـنهایی ۲۲ ٪ از ارزش توصیه شده ی روزانه ی کلسیم را به خود اخـتصاص می دهـد. همانند اغلب پنیرها و محصولات لبنی، فراموش نکنید به اعتدال از آن مصرف کنید.

4. انجیر خشک

انجیر خشک شـکل و طعم منحصر بفـردی دارد، امـا این تـنها دلیل دوسـت داشتن آن نیست . فـقط دو عـدد انجیر خشـک شـيرين و سـالم، ۵۵ میلی گرم از کلسیم بدن شما را تأمین می کند که تقریبا ۶ ٪ نیاز روزانـه ی یـک فـرد معمولی است.

سویا

5.سويا

سـويا منبع عـالی بسیاری از ويـتامین ها و مـواد معدنی لازم برای سلامتی بدن است، از جـمله پروتئین، آهن و فیبر. سویا حجم زیادی از کلسیم و ایزوفلاون دارد که برای سلامت اسـتخوان حـیاتی هستند و می توانند تراكـم استخوان را افزایش دهند.

6. کلم بروکلی

كـلم بروکـلـی کـه بـرای سـلامت استخوان ها عالی است زیرا حاوی مقادیر زیادی کلسیم و ویتامین K است . این ها ( کلسیم و ویتامین K ) هم برای سلامت استخوان ها و تقویت آن ها و هم برای پیشگیری از پوکی استخوان ضروری هستند. افـزودن كـلـم بـروکلی به رژیم غـذایی، می توانـد فـشارخون، سیستم ایمنی و سلامت قلب را نیز بهبود بخشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد