اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

زنی که بخاطر خسیس بودنش مشهور شد!

زن مقتصد چینی که با پس انداز حقوقش ظرف ۹ سال ۲ خانه خریداری کرده با انجام یک مصاحبه به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است.

به گزارش سایت طلا ، مصرف گرایی ممکن است در حال حاضر در جهان توسعه یافته در بالاترین حد خود قرار گرفته باشد. اما گرایش به سبک زندگی مینیمالیستی نیز طرفداران خاص خود را دارد. مانند یک زن چینی که با سبک زندگی بسیار مقرون به صرفه خود که حتی برخی از لذت‌های کوچک را نیز کنار گذاشته جنجال برانگیخته است. البته «وانگ شِنای» تنها زن مقتصد چینی محسوب نمی‌شود. در چین صد‌ها هزار نفر مانند خانم شنای «نکات صرفه جویی در پول» را در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. برخی از آن‌ها به علت سبک زندگی صرفه جویانه خود برجسته هستند که شنای نیز یکی از آن‌ها است.

شنای ۳۲ ساله اهل نانجینگ عضو یک گروه آنلاین ۴۰۰ هزار نفری به نام «فدارسیون زنان صرفه جو» است. این زن به دلیل مهارت‌های بالای صرفه جویی در پول جایگاه والایی در میان همسالانش پیدا کرده است. او به تازگی پس از مصاحبه‌ای که در فضای مجازی منتشر شد جنجال‌هایی را در میان عموم مردم برانگیخته است. او در این مصاحبه درباره استراتژی‌های صرفه جویی در پول و دیدگاه هایش درباره مصرف گرایی و مینیمالیسم صحبت کرد.

این زن ۳۲ ساله گفت که در یک خانواده فقیر بزرگ شده و خانواده اش همیشه تا آنجایی که می‌توانستند سعی می‌کردند تا پول پس انداز کنند. مادر شنای همیشه پول‌های پس انداز شده را در یخچال می‌گذاشت و هر گاه پول خرد به او می‌داد سکه‌ها را روی زمین پرتاب می‌کرد تا به او یاد بدهد پول به سختی به دست می‌آید.

وانگ شنای که در یک خانه کوچک قدیمی بزرگ شده بود به محض آنکه شغلی برای خود پیدا کرد برای خرید خانه جدید شروع به پس انداز کرد. در حالی که بیشتر مردم با خرج پول برای چیز‌هایی که شادی برایشان به ارمغان می‌آورد بیشتر احساس خوشبختی می‌کنند وانگ می‌گوید همیشه از پس انداز پول‌هایش خوشحال‌تر بوده است. او می‌گوید خرج کردن به او اضطراب وارد می‌کند در حالی که با پس انداز احساس امنیت می‌کند.

در طول ۹ ساله گذشته وانگ شنای و همسرش با وجود بزرگ کردن دو فرزند تقریبا ۹۰ درصد از درآمد ماهیانه خود را پس انداز کرده و موفق شده اند تا دو خانه خریداری کنند. او از استفاده از مبل‌های قدیمی ابایی ندارد و لباس هایش، لباس‌هایی است که دوستانش دیگر تمایلی به پوشیدن آن ندارند.

این اعترافات وانگ شنای با انتقادات بسیاری از کاربران از وی همراه شد. در حالی که برخی از کاربران او را زنی خسیس قلمداد کردند برخی نیز ادعا کردند که او از یک بیماری روانی رنج می‌برد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد