اونس طلا2320.41
مظنه14,996,000
18 گرم3,461,800
ارزش سکه33,785,988
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

کدام ویتامین ها باعث تقویت سیستم ایمنی می شوند؟

فصل زمستان همراه با بیماری های سرماخوردگی و آنفولانزا در حال نزدیک شدن است و برخی از ویتامین ها می توانند با تقویت سیستم ایمنی بدن جلوی بیمار شدن ما را بگیرند.

یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند سیستم ایمنی شما را به شکل قابل توجهی تقویت کرده و مانع از بیمار شدن شما بشود. همچنین در صورت بیمار شدن یک سیستم ایمنی قوی مانع از تشدید علائم می شود.

بسیاری از افراد برای تقویت سیستم ایمنی خود به دنبال مصرف مکمل ها می روند. بسیاری از مکمل ها بر خلاف آنچیزی که ادعا می کنند تاثیر چندانی بر روی سیستم ایمنی نداشته و یا حداقل تاثیر آنها هنوز از نظر علمی ثابت نشده است.

با این حال علم ثابت کرده است که سه ویتامین وجود دارد که می تواند به سیستم ایمنی کمک کرده و آن را تقویت کند. در ادامه این ویتامین ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. ویتامین D: کمبود ویتامین D باعث افزایش حساسیت به عفونت می شود. گیرنده های ویتامین دی بر روی سلول های ایمنی قرار گرفته و به مبارزه با عوامل بیماری کمک می کنند.

2. ویتامین K2: نقش اصلی این ویتامین محلول در چربی انعقاد خون است. اما با این حال در کنار ویتامین D می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شده و پاسخ ایمنی بدن به عوامل خارجی را بهبود ببخشد.

3. ویتامین C: این ویتامین محبوب در بین همه افراد که در مرکبات به وفور یافت می شود هم در پیشگیری از آلوده شدن بدن به عوامل خارجی و هم در مبارزه سیستم ایمنی با میکروب ها نقش دارد.

علاوه بر این سه ویتامین ماده معدنی روی نیز نقش کلیدی در تقویت سیستم ایمنی دارد. روی برای توسعه و فعال کردن سلول های ایمنی مورد نیاز است و کمبود آن با اختلال در عملکرد ایمنی مشخص می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد