اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مصرف این مکمل خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد

امروزه مصرف مکمل ها بسیار رواج یافته و به بخشی از زندگی افراد تبدیل شده است اما همانگونه که برخی از مکمل ها می تواند مفید باشند برخی نیز با زیان هایی همراه هستند.

به طور کلی متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که مواد مغذی را از طریق یک رژیم غذایی سالم به دست آورید که تا حد امکان نیازی به مصرف مکمل ها نداشته باشید چرا که برخی از مکمل ها می توانند برای سلامتی مضر باشند.

شواهد علمی نشان می دهد که مصرف مکمل ویتامین E تاثیر چندانی بر روی سلامتی نداشته و مصرف مکمل بتاکاروتن نیز می تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را در گروه های خطر مانند افراد سیگاری افزایش دهد.

بررسی جدید این گروه از 78 مطالعه نشان داد که هیچ مکملی تأثیر قابل توجهی بر سلامت قلب و عروق ندارد. همچنین داده های مربوط به مکمل ویتامین D و مرگ و میر ناشی از سرطان متناقض بود.

مکمل

در سال 2019 یک تحقیق وسیع بر روی 450 هزار نفر انجام شد و محققان این مطالعه دریافتند که مصرف مولتی ویتامین خطر بیماری قلبی، سرطان، زوال شناختی، مرگ پس از حمله قلبی یا سکته مغزی یا مرگ زودرس را کاهش نمی دهند و عملا تاثیر خاصی ندارد.

محققین پیشنهاد می کنند که پول خود را برای خرید انواع مکمل ها هدر ندهید و مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را از طریق یک رژیم غذایی سالم دریافت کنید.

با این حال باید توجه داشت که مکمل هایی مانند اسید فولیک برای برخی از گروه ها مانند زنان باردار ضروری است و لازم است به مصرف آن توجه شود. همچنین مصرف مکمل بر اساس تشخیص و دستور پزشک نیز ضروری است چراکه با توجه به شرایط خاص سلامتی تجویز می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد