اونس طلا2360.14
مظنه14,656,000
18 گرم3,383,300
ارزش سکه33,019,968
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,000,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

5 راه آسان برای تشخیص زعفران اصل از تقلبی

زعفران یکی از معدود مواد غذایی است که معمولا افراد سودجو به دلیل گران بودن آن همواره سعی در تقلب در آن دارند.شما به راحتی می توانید با این 5 روش زعفران اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

در واقع زعفران کلاله های نوعی گل است که یکی از خواستگاه های مهم کشت آن در ایران است و به نوعی یکی از ادویه های مشهور از نظر طعم، رنگ، بو و کیفیت و گران بودن آن است. به زعفران طلای سرخ نیز گفته می شود.

در این میان برخی افراد سودجو زعفران تقلبی را به جای زعفران اصل در اختیار شما قرار می دهند با شناسایی زعفران اصل فریب این افراد را نخورید.

1. زعفران خوب همیشـه عطر شیرین دارد و نه طعم شیرین. یکی از رشـته های زعفـران را روی زبـان خـود قـرار دهیـد. اگـر طـعـم شیرینی درون دهـان خـود احساس کردیـد، ایـن زعفـران تقلبی است. گاهـی افـراد سـودجو بـرای افزایـش وزن زعفـران، آن را بـه عسـل يـا شـکر آغشـته می کنـد. زعفـران اصـل كـمـى بـه تلخی می زند یا گاهی هم هیچ طعم خاصی نمی دهد.

زعفران

2. کمی از زعفـران را درون آب سـرد بریزیـد ، متوجـه مـی شـوید کمـی کـه زمـان بـگـذرد، رنـگ آب تغییر می کنـد. زمانـی کـه کلاله هـای زعفـران اصـل را از آب بیرون بیاورید، رنـگ اصلی خود کـلالـه هـاچـندان تغییری نکرده است. ولـی در زعفران تقلبـي بـعـد از درآوردن آن هـا از آب، مشاهده می کنیـد کـه رنـگ اضافـه شـده بـه کلالـه هـای زعفـران كـامـلاً ازبین رفته ، ظاهری مثل قبل ندارد و به رنگ سفید درآمده است.

3. کمـی از زعفـران را روی کاغـذ بريزيـد و يـا بيـن انگشـتـان خـود فشـار دهیـد. اگـر لـکه هـای چربـی روی کاغـذ بـاقـی مـانـد، نشـان می دهـد متأسـفانه زعفرانـی کـه خریدیـد، تقلبـی است و شـایـد بـرای افزایـش وزن، بـه آن چربـی اضافـه کـرده باشـند. زعفـران اصـل در صورت له شدن بین کاغذ، به پودر تبدیل می شود.

گل زغفران

4. یکی از روش های جالب این است که کمی جوش شیرین به آب اضافه کنیـد و آن را خـوب هـم بزنیـد. سـپس کمـی زعفـران بـه مـحـلـول اضافه کنید. درصورتی که زعفران اصل باشد، ترکیب آب و جوش شیرین بـه رنـگ زرد درمی آیـد، ولـی اگـر زعفـران تقلبـی باشـد محلول بـه رنگ قرمز کمرنگ تغییر می کند.

5. کلاله هـای زعفـران اصـل بـراق نیستند . گاهی اوقات در تهیـه زعفران تقلبـي كـلالـه گیاهـان دیگر از جملـه ذرت را رنگ می کنند و به جای نوع اصـل آن می فروشـند. کلالـه ایـن دوگیـاه شـباهت زیـادی بـه هـم دارد و تفاوت آن هـا درایـن اسـت کـه کلاله هـای زعفـران حـالـت منحنی دارند که می تواند درتشخیص نوع اصل به شما کمک کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد