اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر نمی خواهید دچار سنگ کلیه شوید قهوه بنوشید

قهوه یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است که دانشمندان روز به روز در حال کشف خواص این نوشیدنی برای سلامت انسان هستند.

هفته گذشته مجله بیماری های کلیه آمریکا یک مطالعه جدید را منتشر کرد که در آن به تاثیر قهوه بر روی سلامت کلیه و پیشگیری از سنگ کلیه اشاره کرده بود.

این مطالعه داده‌های ژنتیکی نزدیک به 572000 شرکت‌کننده از بریتانیا و فنلاند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و توسط دکتر سوزانا سی. لارسون، از مؤسسه پزشکی محیط‌زیست و مؤسسه کارولینسکا از دانشگاه اوپسالا سوئد هدایت شد.

لارسون اظهار داشت که یافته‌ های ما قویا نشان می‌دهد که مصرف منظم قهوه خطر تشکیل سنگ کلیه را تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

این اولین مطالعه ای نبود که ارتباطی بین نوشیدن قهوه و کاهش خطر سنگ کلیه پیدا کرد. با این حال، محققان اظهار داشتند که این اولین بار بود که به چگونگی نقش ژنتیک در رابطه بین قهوه و سنگ کلیه پرداخته شد.

نوشیدن قهوه

این مطالعه نشان می دهد که بیش از 500000 نفر هر ساله به دنبال مراقبت های اورژانسی برای سنگ کلیه هستند که تقریبا 15 درصد جمعیت را نشان می دهد.

دانشمندان بر این باورند که کافئین موجود در قهوه باعث افزایش جریان آب در کلیه شده که مانع از سنگ کلیه می شود. کافئین همچنین می تواند چسبندگی کریستال اگزالات کلسیم را به سلول های کلیه کاهش دهد و گیاهان قهوه سرشار از اسید سیتریک هستند که یک مهار کننده شناخته شده تشکیل سنگ کلیه است.

با توجه به شیوع زیاد بیماری سنگ کلیه، نوشیدن قهوه می تواند یک استراتژی پیشگرانه آسان، محبوب و به صرفه باشد و سالانه بسیاری از افراد را از درد های شدید سنگ کلیه نجات دهد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد