اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 نکته مهم برای درست کردن یک قهوه ترک عالی

قهوه ترک یکی از پرطرفدار ترین قهوه ها در بین ایرانیان است که به راحتی می توانید بدون خرید دستگاه های قهوه ساز در خانه آن را تهیه کنید.

در این خبر 5 فوت کوزه گری مهم برای درست کردن یک قهوه ترک عالی را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید یک عصر پاییزی زیبا به همراه یک فنجان قهوه ترک داشته باشید.

1. سعی کنید قهوه تازه آسیاب شده بخرید: قهوه از زمانی که آسیاب می شود، شروع به از دست دادن طعم و عطرش می کند. برای همین در صورت امکان از قهوه ترک تازه آسیاب شده استفاده کنید .

2. حتما از آب سرد استفاده کنید: بسیاری برای اینکه قهوه زودتر دم بکشد از آب جوش استفاده می کنند . اما اشتباه است . از آب سرد استفاده کنید که قهوه زمان کافی برای دم کشیدن داشته باشد .

قهوه ترک

3. قهوه و آب به نسبت استاندارد باشند: بهترین نسبت ها برای قهوه ترک به ۱۰ (10 گرم آب به ازای 1گرم قهوه ) است . اما اگر ترازو ندارید ، برای هر فنجان کوچک یک قاشق غذاخوری قهوه بریزید.

4. شعله گاز کم باشد: شعله گاز را زیاد نکنید.این کار باعث ناقص دم کشیدن قهوه می شود . اما با شعله کم ، قھوہ به اصطلاح جا افتاده می شود و طعم بهتری می گیرد.

5. در حین دم کشیدن ، چندبار قهوه را به آرامی هم بزنید: هم زدن قهوه در حین دم کشیدن ، باعث یکنواختی در عصاره گیری می شود و اینگونه می توانید طعم متعادل تری از قهوه ترک بگیرید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد