اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا خوردن گوشت قرمز برای سلامتی مفید است یا مضر؟ پاسخ نهایی را اینجا بخوانید

سال هاست که بحث های زیادی بر روی گوشت قرمز وجود دارد و گروهی از متخصصان موافق خوردن آن هستند و برخی نیز می گویند که باید با دیگر انواع پروتئین جایگزین شود.

گوشت قرمز از جمله گوشت گاو و گوسفند به بدی که جلوه داده شده نیست. در واقع مصرف معتدل و به اندازه آن در رژیم غذایی می تواند یالم بوده و برای سلامتی مفید باشد.

برای اینکه گوشت قرمز بخش سالمی از رژیم غذایی شما باشد باید برخی موارد را مد نظر قرار داده و با توجه به آنها به سمت مصرف آن بروید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

1. اینکه از چه نوع گوشتی استفاده می کنید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. انواع فرآوری شده گوشت قرمز بسیار مضر بوده و نباید به سمت آنها بروید. سعی کنید از گوشت تازه، سالم و با چربی بسیار کم بهره ببرید.

گوشت قرمز

2. میزان گوشت قرمز موجود در رژیم غذایی بسیار مهم است. طبق گفته کارشناسان 85 گرم گوشت قرمز در یک وعده به همراه میزان قابل توجهی از سبزیجات پخته شده می تواند سالم باشد اما بهم خوردن این ترکیب آن را مضر می کند.

3. چیزی که ممکن است برخی افراد متوجه نباشند این است که نحوه تهیه گوشت شما نیز به میزان سالم یا ناسالم بودن آن بستگی دارد. طعم دادن به گوشت با مایه‌های کم‌چرب و کم کالری و همچنین استفاده از روش‌های پخت کم‌چرب مانند کباب کردن می‌تواند به سالم‌تر شدن گوشت قرمز کمک کند.

در انتها اگر علاقه مند به مصرف گوشت قرمز هستید و به دلایل پزشکی از خوردن آن منع نشده اید لازم نیست حتما ان را کنار بگذارید. در واقع کافی است به مواردی که بالاتر گفته شد توجه داشته باشید و میزان مصرف خود را متعادل نگه دارید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد