اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 چیزی که می توانید آن ها را با سیب زمینی تمیز کنید

آیا میدانستید سیب زمینی چیزی فراتر از یک خوراکی لذیذ است؟

سیب زمینی

این گیاه زرد یکی از متنوع ترین سبزیجاتی است که می توانید از آن لذت ببرید. می توان آن را به عنوان یک غذای داغ خوشمزه یا یک سالاد تابستانی پخت، سرخ کرد یا جوشاند! گزینه ها بی حد و اندازه هستند و به همین دلیل سیب زمینی یک جزء محبوب در هر آشپزخانه ای است؛ اما اگرچه باورنکردنی به نظر می رسد، ولی سیب زمینی در هنگام تمیز کردن نیز کاربردهای عملی ارائه می دهد! با ما همراه باشید؛

1. لکه های کوچک

یکی دیگر از راه های هوشمندانه برای خلاص شدن از شر لکه های کوچک لباس، مالیدن قسمت پوست کنده سیب زمینی خام روی یک لکه چرب است. نشاسته با چربی تعامل می کند و آن را از بین می برد. بسته به شدت لکه و مواد ممکن است مقداری تلاش لازم باشد، اما با کمی سعی کردن موفق خواهید شد.

2.جمع کردن قطعات شیشه

وقتی شیشه می شکند، به صدها قطعه ریز خرد می شود و آسان نیست که مطمئن شوید همه تکه ها را جارو کرده اید یا نه! اغلب نیز روزهای بعد تکه های جدیدی را پیدا می کنید یا روی آنها پا می گذارید! بنابراین، چگونه سیب زمینی در اینجا کمک می کند؟ خب، به سادگی از نصف سیب زمینی (قسمت باز آن) برای مالیدن اطراف ناحیه ای که شیشه شکسته است استفاده کنید تا همه قطعات کوچک را جمع آوری کند! برای محافظت از خود در برابر هرگونه بریدگی، هنگام تمیز کردن شیشه، حتما از دستکش محافظ استفاده کنید.

3.عینک

همه کسانی که از عینک استفاده می کنند، موافق هستند که وقتی روی عینک شما بخار می نشیند، چقدر آزاردهنده است! به خصوص زمانی که مجبور به استفاده از ماسک هستید! اما حدس بزنید چه ربطی به سیب زمینی دارد؟ بله، اگر یک سیب زمینی خام را روی قسمت داخلی لنز بمالید، نشاسته از بخار گرفتن شیشه عینک شما جلوگیری می کند.

4. زنگ زدگی

زنگ زدگی می تواند یک مزاحم واقعی باشد و برای همیشه به ظروف شما آسیب برساند؛ اما سیب زمینی یک راه حل عالی برای زنگ زدگی است! به جای دور انداختن چاقوها یا قیچی‌هایی که دچار زنگ زدگی شده‌اند، نصف سیب‌زمینی را بردارید و مقداری مایع ظرف‌شویی با جوش شیرین به سطح سیب‌زمینی اضافه کرده و با آن روی زنگ‌زدگی بمالید تا از بین برود، سپس ظرف خود را فقط آبکشی کنید تا ظاهر نو آن پیدا شود.

5. پولیش نقره

اگر برای شام سیب زمینی را می جوشانید، آب آن را دور نریزید. دلیل این امر آن است که آب داخل ظرف حاوی نشاسته است و می توان از آن برای شستن لکه های سرسخت روی ظروف نقره استفاده کرد. نقره را حدود یک ساعت در آب قرار دهید تا خیس بخورد، سپس می‌توانید آن را خشک و جلا دهید تا دوباره نقره ای با ظاهر براق و بدون لکه داشته باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد