اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر این غذا ها را می خورید با دستگاه گوارش خود خداحافظی کنید

دستگاه گوارش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نیازمند مراقبت و توجه است. اگر غذا هایی که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد را می خورید با سلامت دستگاه گوارش خود خداحافظی کنید.

غذاهای کم فیبر، دارای قند بالا و لبنیات سنگین واقعا می توانند سیستم گوارشی شما را مختل کنند و این کار را به آرامی انجام می دهند تا متوجه نشوید که مقصد اصلی مشکلات گوارشی شما آنها بوده اند.

اگر می خواهید از شر مشکلات گوارشی خلاص شوید، این غذاهای نه چندان عالی را از رژیم غذایی خود حذف کنید. یک دستگاه گوارش سالم به شما احساس انرژی بیشتری می دهد، کمتر نفخ می کنید و حتی می تواند کاهش وزن را آسان تر کند.

1. لبنیات: لبنیات می تواند برای شکم بسیار آزاردهنده باشد، به خصوص برای کسانی که به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند. به خصوص که دستگاه گوارش انسان با افزایش سن آنزیم های مورد نیاز برای تجزیه لاکتوز را تولید نمی کند. برای جایگزین می توانید از انواع محصولات لبنی بدون لاکتوز یا شیر های گیاهی بهره ببرید.

2. نوشیدنی های گازدار: کسی این نوع از نوشیدنی ها را برای سلامتی مفید نمی داند اما بهتر است بدانید که مصرف نوشیدنی های گازدار به شکل منظم می تواند باعث ایجاد نفخ شده و همچنین نظم دستشویی رفتن شما را بهم بریزد.

نوشیدنی های گازدار

3. شیرین کننده های مصنوعی: غذاهایی که با قندهای افزوده فرآوری می‌شوند، به ویژه با شیرین‌کننده‌های مصنوعی، می‌توانند به طور جدی برای دستگاه روده ناراحت‌ کننده باشند و برای بسیاری باعث ایجاد گاز و نفخ شوند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که شیرین‌کننده‌های مصنوعی منجر به افزایش وزن می‌شوند.

4. انواع آرد سفید: غذاهایی که با آرد سفید درست می شوند مانند نان سفید، ماکارونی سفید و برنج سفید فیبر نسبتا کمی دارند و می توانند باعث مشکلات بسیاری برای سلامت دستگاه گوارش شوند.

5. فست فود: فست فود اغلب حاوی سطوح بالایی از چربی های ناسالم مانند اسیدهای چرب اشباع و ترانس است که باعث واکنش التهابی در بدن می شود و می تواند به دستگاه گوارش آسیب جدی وارد کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد