اونس طلا2297.75
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

یک خاصیت فوق العاده موز که تا پیش از این نمی دانستید

موز یکی از مفید ترین میوه ها و از جمله بهترین مواد غذایی به شمار می رود. اما اگر هنوز به این موضوع شک دارید این مطلب را دنبال کنید تا از یک خاصیت فوق العاده موز که از آن خبر نداشتید آگاه شوید.

معمولا میوه موز همراه با سطح بالای پتاسیم آن شناخته می شود. این میوه همچنین سرشار از قند های مفید و فیبر بوده و می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

طی تحقیقی هفت محقق پزشکی در دانشگاه ملبورن استرالیا با یکدیگر همکاری کردند. آنها مروری بر مطالعات گذشته برای کمک به تعیین نقش رژیم غذایی و میکروبیوم روده بر بیماری های گوارشی مانند بیماری کرون، بیماری سلیاک، سندرم روده تحریک پذیر و غیره انجام دادند.

محققان متوجه شدند که شکل رژیم غذایی در اوایل زندگی به طور قابل‌ توجهی میزان سلامت و یا خطر ابتلا به بیماری در آینده را تعیین می‌کند.

به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض غذاهای فوق فرآوری شده در دوران کودکی یا نوجوانی ممکن است خطر ابتلا به بیماری التهابی روده یا سرطان روده بزرگ را افزایش دهد که تصور می شود با تعدیل میکروبیوتای روده ایجاد می شود.

موز

دانشمندان در این تحقیق متوجه شدند که خوردن موز به دلیل فیبر بالایی که دارد می تواند برای سلامت روده بسیار مفید بوده و از بسیاری از بیماری های روده پیشگیری کند.

موز یک ماده غذایی پری بیوتیک است که فیبر و نشاسته مقاومی را دارا می باشد که بدن برای تولید بوتیرات به آن نیازمند است.

بوتیرات که همچنین به عنوان اسید بوتیریک شناخته می شود، یکی از سه اسید چرب اصلی در روده است. مطالعات نشان داده است که سطوح سالم این اسید چرب با کاهش ناراحتی شکمی در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر همراه بوده است.

علاوه بر این مطالعه در سال 2016 نشان داد که سطوح مناسب بوتیرات در بدن با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد