اونس طلا2338.12
مظنه14,666,000
18 گرم3,385,600
ارزش سکه33,042,498
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

اشتباهاتی که همه در پخت و خوردن سبزیجات انجام می دهند

در این مطلب اشتباهاتی را به شما گوشزد خواهیم کرد که تمام افراد در پخت و خوردن سبزیجات مرتکب می شوند و از این طریق موادمغذی آن ها را ازبین می برند.

بدن شما روزانه نیاز دارد تا انواع مواد مغذی و ویتامین ها را دریافت کند این اتفاق از طریق خوردن سبزیجات و میوه ها امکان پذیر است با این حال انجام برخی کارها در تهیه و پخت سبزیجات می تواند مواد مغذی آن را از بین ببرد.

1. سبزیجات را آب پز می کنید: با آب پز کردن، مقدار زیادی از مواد مغذی و ویتامین ها وارد آبی می شوند که شما آن را دور می ریزید. به جای آب پز کردن، سبزیجات را بخارپز کنید.

2. سبزیجات نشاسته ای بیش از حد می خورید: ذرت، نخودسبز، سیب زمینی و لبو سبزیجات مفیدی هستند اما فیبر کم و نشاسته زیادی دارند. بیشتر از سبزیجات غیر نشاسته ای مثل بروکلی، هویج، خیار، اسفناج و .. استفاده کنید.

سبزیجات

3. فقط آب سبزیجات را می خورید: اگر شما هم از طرفداران آب هویج و آب کرفس هستید، باید بدانید که با آبگیری، فیبر سبزیجات بسیار کم و قند و ترکیبات مضری مثل اگزالات زیاد می شود. به جای آبگیری، اسموتی سبزیجات درست کنید.

4. سبزیجات را درست نمی شویید: روی سبزیجاتی مثل کرفس، اسفناج، کاهو، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی مقدار زیادی سم و کود وجود دارد. شستن آن ها با آب کافی نیست! باید 10-15 دقیقه داخل آب بمانند و بعد آبکشی شوند.

5. سبزیجات را سرشار از کالری می کنید: بیشتر سبزیجات غیر نشاسته ای کم کالری هستند، اما اگر سالاد را با مایونز زیاد بخورید، سبزیجات را با روغن فراوان سرخ کنید یا روی آن پنیر پیتزا بریزید، پرکالری می شوند. سبزیجات را با آبلیمو و ادویه معطر خوشمزه کنید .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد