اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی: قیمت طلا تا آخر هفته به کدام سمت حرکت خواهد کرد؟

در هفته گذشته قیمت طلا ابتدا توانست رشد خوبی را از خود نشان دهد اما در نهایت به شکل قابل توجهی کاهش یافت که باعث شد تا پیش بینی های نزولی دوباره جان بگیرند.

با رسیدن قیمت طلا به سطح کلیدی 1800 دلار در هفته گذشته فروشندگان بار دیگر وارد بازار شده و باعث شدند تا قیمت طلا نزدیک به یک درصد در روز کاهش پیدا کرده و به عدد 1784 دلار برسد.

بارت ملک استراتژیست ارشد TD Securities در مصاحبه ای گفت که برنامه کاهش خرید دارایی توسط فدرال رزرو طی روز های آینده باعث کاهش قیمت بیشتر طلا خواهد شد.

وی ادامه داد که حرکت بانک مرکزی کانادا در تغییر ناگهانی سیاست های خود باعث شد تا بازار در آستانه قرار گرفته و هر لحظه منتشر تغییر سیاست های فدرال رزرو باشد.

طلا طی روز های گذشته توانست تا 1806 دلار رشد کند اما بار دیگر در یک روند نزولی گرفتار شده است. مردم انتظار دارند که فدرال رزرو طی روز های آینده تصمیمی مشابه با بانک مرکزی کانادا اتخاذ کند.

پیش بینی قیمت طلا

طبق برنامه های از پیش تعیین شده فدرال رزرو قرار بود تا از روز چهارشنبه همین هفته برنامه کاهش خرید دارایی خود را اجرا کرده و تا نیمه های سال آینده به صفر برساند.

علاوه بر فدرال رزرو و بانک مرکزی کانادا، دیگر بانک های مرکزی در جهان نیز به تدریج در حال تغییر سیاست های انبساطی خود بوده و قصد دارند برای کنترل تورم سیاست های انتباضی در پیش بگیرند.

مویا دیگر کارشناس بازار اظهار داشت که احتمالا طلا در روز چهارشنبه با آغاز تغییر سیاست فدرال رزرو شاهد فروش گسترده و کاهش قیمت باشد.

وی اشاره کرد که سطح 1750 دلار برای طلا بسیار کلیدی بوده و باید حفظ شود. در صورتی که یک فروش عمده صورت بگیرد قیمت طلا به سمت پشتیبانی بعدی خود در عدد 1720 دلار سقوط خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد