اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نظرسنجی: تغییر نظر کارشناسان بازار، قیمت طلا نزولی خواهد شد

کارشناسان در نظرسنجی قبلی بر این باور بودند که طلا می تواند روند صعودی خود را ادامه دهد اما با سقوط اخیر قیمت طلا پیش بینی آنها از حرکت طلا نزولی شد.

سایت جهانی کیتکو نیوز هر هفته در میان کارشناسان و سرمایه گذاران بازار طلا یک نظرسنجی برگذار کرده و از آنها می خواهد تا قیمت طلا در هفته آینده را پیش بینی کنند.

با سقوط قیمت طلا به زیر 1800 دلار و عدم توانایی فلز زرد برای باقی ماندن در این سطح کلیدی ککارشناسان پیش بینی کردند که قیمت طلا در هفته پیش رو روندی نزولی داشته باشد.

هفته گذشته برای بازار طلا هفته بسیار عجیبی بود و داده های اقتصادی مختلفی منتشر شد که توانست باعث نوسانات بسیاری در قیمت طلا شود اما در نهایت این فلز گرانبها در عدد 1784 دلار هفته را به پایان رساند.

در هفته گذشته داده های مربوط به رشد اقتصاد ایالات متحده منتشر شد که کند بودن رشد اقتصاد را نشان می داد. همچنین داده های مربوط به تورم ایالات متحده نیز رشد 3.6 درصدی را نشان می دادند. در این میان بانک مرکزی کانادا نیز اعلام کرد که نرخ بهره را با سرعت بیشتری افزایش خواهد داد.

در این شرایط ارزش شاخص دلار و بازده اوراق ده ساله خزانه داری ایالات متحده به شکل قابل توجهی افزایش یافته و در نتیجه آن قیمت طلا کاهش پیدا کرد. همچنین افزایش نرخ بهره کانادا نیز فشار مضاعفی به قیمت طلا وارد کرد.

نتایج نظرسنجی قیمت طلا کیتکو نشان داد که از 13 تحلیلگر وال استریت شرکت کننده در نظرسنجی، 53.8 درصد از جهت قیمت طلا در هفته پیش رو نزولی بودند. 30.8 درصد دیگر خنثی و تنها 15.4 درصد صعودی بودند.

با این حال سرمایه گذاران نسبت به رشد قیمت طلا خوش بین بودند. از 745 سرمایه گذار شرکت کننده در این نظرسنجی، 60.5 درصد بر روی قیمت طلا صعودی بودند. از مابقی افراد 22.5 درصد نزولی و 17 درصد نیز خنثی بودند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد