اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

درست است یا غلط: آیا موز واقعا باعث یبوست می شود؟

آیا باور اینکه موز باعث یبوست می شود، درست است یا نه؟

احتمالاً قبلاً شنیده اید: موز باعث یبوست می شود! بسیاری از مردم بر این باورند که موز روده‌های شما را مسدود می‌کند و باعث ایجاد یبوست می شود. اما آیا این باور، مبتنی بر حقایق علمی است یا فقط یک افسانه است؟

افسانه

یکی از نمایندگان مرکز تغذیه هلند می گوید: «این یک افسانه مطلق است که موز باعث یبوست می شود. موز سرشار از ویتامین است و همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر است که در رژیم غذایی خود برای کمک به حرکت روده و هضم به آن نیاز داریم. فیبرهای غذایی موجود در موز توسط روده کوچک هضم نمی شوند و برای کمک به هضم در روده بزرگ، به روده بزرگ منتقل می شود. بنابراین، موز تأثیر مثبتی بر هضم کلی شما دارد.

یبوست

ادعاهایی مبنی بر اینکه موز باعث یبوست می شود کاملا نادرست است. با این حال، این ادعاها ممکن است ناشی از چند مشکل دیگر در مورد حرکت روده شما در رابطه با موز باشد. موزهایی که هنوز رسیده نیستند حاوی مقدار زیادی نشاسته غیرقابل هضم هستند. نشاسته ها به دلیل اینکه فیبر هستند، برای هضم خوب هستند. با این حال، روده های شما ممکن است در پردازش همزمان مقدار زیاد آن مشکل داشته باشند.

تولید گاز

در عین حال، موز می تواند باعث آزاد شدن گازها در طول فرآیند تخمیر شود و این می تواند باعث شود که احساس نفخ و باد داشته باشید، اما به شما آسیبی نمی رساند و به این معنی نیست که واقعاً یبوست دارید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد