اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اختراعاتی ترسناک از نیکولا تسلا که جهانیان را میترساند!

در این گزارش به اختراعات ترسناک از نظر ابرقدرت‌ها پرداختیم.

به گزارش سایت طلا، با نیکولا تسلا که آشنایی دارید! نابغه قرن! کسی که هیچوقت به آن درجه‌ای که حقش بود نرسید! او به حدی نابغه بوده که حتی شایعات عجیب و غریبی در پشت سر او ایجاد میشد. حرف‌هایی مانند اینکه نیکولا تسلا با موجودات فضایی در ارتباط است و یا اینکه او از آینده آمده و بینهایت تئوری‌های بی منطق و با منطق دیگر!

نیکولا تسلا را بیشتر به عنوان یک مخترع میشناسند؛ قاعدتا کسی به مانند او، در رزومه خودش اختراعات زیادی را به ثبت رسانده و در میان این اختراعات، چیز‌هایی بودند که باعث ترس ابرقدرت‌ها شدند.

۱. اشعه مرگ

در سال ۱۹۱۵ تسلا به مانند همیشه در حال تحقیق بود که ناگهان در میان تحقیقاتش یک ایده به سرش زد و آن هم اشعه مرگ بود! او میخواست سلاحی را اختراع کند که در جلوی هر جنگی بایستند و این بدین معنی بود که هر کسی این سلاح را داشت، برنده میدان می‌شد!

البته نامی که تسلا برای ایده خودش گذاشته بود “تله فورس” بود و اسم اشعه مرگ توسط روزنامه نگاران گذاشته شد که البته بعضی‌ها اشعه صلح هم می‌گفتند.

حالا کارایی این سلاح چه بود؟ این سلاح در واقع میتوانست موجودات زنده را از چند مایلی مورد هدف قرار دهد و البته که از بین هم میبرد. البته کارایی آن فقط این نبود که موجودات زنده را از بین ببرد؛ حتی با این دستگاه میشد تا هواپیما‌های جنگی و تانک‌ها را هم از فاصله دور نابود کرد.

البته خیلی از محققان معتقد هستند که این ایده هرگز به ثمر ننشست و او نتوانسته ایده اش را عملی کند؛ بعضی‌ها هم ادعا میکنند که دولت آمریکا، این اختراع را مخفیانه مصادره کرده که البته چنین چیزی کمی دور از انتظار است!

۲. زلزله ساز یا نوسان ساز

تقریبا در سال ۱۸۹۸ بود که تسلا در حال کار بر روی یکی از ایده هایش بود! او یک نوسان ساز کوچک را ساخت و وقتی آن را فعال کرد، ناگهان کل آن ساختمان به لرزه درآمد و تسلا هم سریعا ارتباطش را برق قطع کرد تا از کار بیفتد.

او به حدی از ساختن این اختراع و افتادن آن به دست بشر ترسیده بود که بعد از دیدن پیامدش، فورا با یک چکش به جان آن افتاد و هر چیزی که ساخته بود را از بین برد. جدای از این موضوع، او به همکارانش هم سپرده بود که به هیچ وجه از ساخت این وسیله و این ایده، به کسی چیزی نگویند.

۳. سیستم برق رایگان

نیکولا تسلا در سال ۱۹۰۱ ایده‌ای با عنوان یک ایستگاه انتقال بی سیم غول پیکر را داشت که برای اجرای همین ایده از شکت JP.Morgan کمک مالی هنگفتی را دریافت کرد تا بتواند این ایده را پیاده سازی کند.

jp morgan هم فکر میکرد که واقعا این اخراع یک ایستگاه انتقال بی سیم است؛ ولی داستان کمی پیچیده‌تر از این ایده بود. تسلا درواقع با پیاده سازی این ایده قصد داشت که از این اختراعش به عنوان انتقال پیام، تماس‌های صوتی و … استفاده کند.

این بدین معنا بود که بعد از راه افتادن این ایده، هر کسی از هر گوشه‌ای از جهان می‌توانست با کاشتن یک میله بر روی زمین، به الکتریسیته دست پیدا کند و این یعنی برق رایگان برای تمام جهان! اگر برق رایگان می‌شد، بسیاری از شرکت‌ها و حتی ابرقدرتها، دیگر نمی‌توانستند بر روی تخت سلطنتی خود بنشینند؛ چون این اختراع میتوانست به کل، صنعت انرژی را زیر و رو کند!

JP Morgan بعد از متوجه شدن هدف تسلا، از کمک مالی به این پروژه امتناع کرد و دیگر کسی هم برای کمک مالی به سمت تسلا نرفت و این ایده هم در سال ۱۹۰۶ به حال خودش رها شد!

۴. ساختن بشقاب پرنده

در سال ۱۹۱۱ بود که نیکولا تسلا با روزنامه New York Herald یک مصاحبه‌ای داشت و یک ادعای عجیب کرد؛ او در این مصاحبه گفت که در حال ساخت یک ماشینی موسوم بر “بشقاب پرنده” است! او در ادامه صحبتهایش اینگونه گفت:

“چیزی که من خواهم اختراع کنم اصلا شبیه به شی‌های پرنده امروزی نیست، یعنی هیچ بال و ملخی در آن مشاهده نمیکنید. در واقع این یک ماشین ضد جاذبه است و با ایجاد امنیت کامل میتواند با سرعت بسیار زیاد حرکت کند! همچنین در زمان طوفان شدید هم میتواند تا زمان زیادی مقاومت خود را حفظ کند و ثابت در آسمان بماند! ”

این را هم بدانید که این اختراع نیکولا تسلا با انرژی رایگان کار میکند و این خودش یک مزیت بود! و شاید البته همین موضوع باعث ترس ابرقدرت‌های جهانی شد. زیرا در آن زمان، صنعت هوا و فضا و خودرو، وابستگی کامل به نفت داشت.

ما قبلا در یک مقاله چند نمونه از مشاهدات بشقاب پرنده را معرفی کردیم. کسی چه میداند! شاید این اختراع به دست بشر افتاده و این موارد در زمان تست این ماشین بوده!

۵. بالون‌های هوایی

همه ما با اسم و شکل و ظاهر بالون آشنا هستیم. ولی تسلا این دفعه با یک خلاقیت وارد این عرصه شد. او قرار بود که بالون‌هایی فوق العاده پیشرفته بسازد که بدون سرنشین و با سرعت زیاد به سمت مقصد حرکت کند. به حدی که به گفته خودش میتوانست مسیر نیویورک تا لندن را در عرض سه ساعت طی کند.

متاسفانه این پروژه هم به مانند دیگر پروژه‌های تسلا مورد حمایت واقع نشد و بعد از مدتی از چرخه تولید خارج شد؛ البته شاید فاجعه هیندنبرگ هم به عملی نشدن این پروژه کمک کرده باشد. هر چند امروزه میتوانید شاهد پهباد‌های بدون سرنشین با سرعت مافوق صوت باشید و به نظر شما این ایده از کجا آمده؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد