اونس طلا2299.16
مظنه14,846,000
18 گرم3,427,200
ارزش سکه33,448,038
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

این کار ها را نکنید وگرنه چاق خواهید شد

اضافه وزن و چاقی یکی از مشکلاتی است که بخش عمده ای از مردم را درگیر خود کرده و می تواند باعث مشکلات سلامتی مختلف و همچنین ظاهر نازیبا شود.

متخصصان تغذیه می گویند نوشیدنی های شیرین شده با شکر و غذاهای فوق فرآوری شده دو عامل اصلی چاقی هستند. حذف آنها از رژیم غذایی ممکن است خطر چاق شدن را کاهش دهد.

طبق گفته CDC، نوشیدنی های شیرین شده با شکر مانند نوشابه معمولی، نوشیدنی های میوه ای، نوشیدنی های ورزشی، نوشیدنی های انرژی زا، آب های شیرین و قهوه های شیرین همگی خطر بسیار برای ابتلا به چاقی دارند.

نوشابه ها نسبت به اندازه آنها می توانند 270 تا 690 کالری به بدن شما برسانند که در واقع بیش از یک چهارم کالری مورد نیاز بدن شما در طول روز بوده و می تواند باعث چاقی شود.

نوشیدنی های قندی

مطالعات نشان داده اند که نوشیدن منظم نوشیدنی های شیرین شده با قند با سایر رفتارهای ناسالم مرتبط است که بسیاری از آنها می توانند خطر چاقی را حتی بیشتر افزایش دهند.

برای مثال افرادی که خواب کافی نداشته، ورزش نمی کنند، به طور منظم میوه مصرف نمی کنند و فست فود زیادی می خورند تمایل بیشتری برای مصرف نوشیدنی های قندی مانند نوشابه دارند.

علاوه بر نوشیدنی های قندی، غذا های فوق العاده فرآوری شده نیز دیگر عامل چاقی است. این غذا ها فیبر بسیار کمی داشته و چربی، قند و نمک افزوده بسیار زیادی دارند که برای سلامتی خطرناک است.

غذا های فرآوری شده

تحقیقات نشان داده است که مصرف این غذا ها می تواند روزانه 206 کالری اضافه در بر داشته باشد که اگر ان را در ماه حساب کنیم تقریبا 6 هزار کالری اضافه به بدن شما می رساند که برای اضافه کردن یک کیلوگرم به وزن شما کافی است.

غذا های فوق العاده فرآوری شده با وجود دارا بودن کالری زیاد سیر کننده نیز نیستند. یعنی احساس سیری در شما ایجاد نکرده و باعث می شوند تا میزان غذای بیشتری مصرف کنید که خود دیگر عامل چاقی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد