اونس طلا2302.52
مظنه14,551,000
18 گرم3,359,100
ارزش سکه32,783,403
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)40,900,000
نیم23,600,000
ربع14,700,000

بهترین ادویه کره زمین که خواص سلامتی بسیاری دارد

ادویه ها به طور کلی از خواص بسیار زیادی برخوردار هستند و مصرف آنها شدیدا توصیه شده است. ادامه مطلب را بخوانید تا با بهترین ادویه دنیا برای کاهش التهاب آشنا شوید.

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی فراوانی است. این ادویه که بخشی جدایی ناپذیر از طب آیورودا است، ممکن است به بهبود عملکرد شناختی کمک کند و حتی ممکن است شروع بیماری های عصبی مانند آلزایمر را به تاخیر بیندازد.

ماده فعال اصلی زردچوبه به نام کورکومین چیزی است که به این ادویه قابلیت مبارزه با التهاب را می دهد. افزودن کورکومین به رژیم غذایی می تواند باعث عدم ابتلا به زوال شناختی شود.

علاوه بر جلوگیری از زوال شناختی عقل، کاهش التهاب بدن تاثیر بسیاری در جلوگیری از انواع بیماری های مزمن می باشد که مصرف زردچوبه می تواند در پیش گیری از آنها کمک کند.

دانشمندان بر این باورند که زردچوبه حاوی انواع آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه کرده و در نتیجه مصرف آن می تواند از برخی انواع سرطان ها پیشگیری کند.

زردچوبه

دانشمندان در تحقیقی در سال 2017 کشف کردند که خوردن فلفل سیاه به همراه زردچوبه می تواند خواص آن را چندین برابر کند چراکه ماده فعال فلفل یا همان پیپرین، با افزایش 2000 درصدی فراهمی زیستی کورکومین مرتبط است.

روش های بسیار زیادی برای مصرف این دو ادویه در کنار یکدیگر وجود دارد. برای مثال می توانید به انواع ساندویچ ها این دو ادویه را اضافه کنید. همچنین می توانید در هنگام پخت گوشت، آنها را اضافه کنید.

همچنین اگر به لاته زردچوبه علاقه مند هستید تنها کافی است مقدار کمی فلفل سیاه به آن اضافه کنید تا از تمامی مزایای ماده فعال زردچوبه یا همان کورکومین بهره مند شوید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد