اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این مکمل باعث بهبود حافظه شما می شود

زیاد پیش آمده است که کلید خانه خود را فراموش کنید؟ راه های زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند حافظه خود را افزایش دهید. یکی از این راه ها مصرف یک مکمل است.

حافظه یکی از مهم ترین بخش های مغز است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ورزش بیشتر، پایبندی به برنامه خواب سالم و فعال نگه داشتن ذهن همگی از جمله کار هایی است که می توانید برای تقویت حافظه انجام دهید.

در کنار این موارد غذا هایی که می خورید نیز می توانند تاثیر بسیاری در حافظه شما داشته باشند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از غذاهای بسیار فرآوری شده ممکن است منجر به از دست دادن حافظه شود، اما افزودن مکمل های دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) می تواند با این اثرات مضر مبارزه کند.

در این مطالعه که در مجله Brain, Behavior, and Immunity منتشر شد، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو بررسی کردند که چگونه تغذیه موش‌ها با رژیم غذایی بسیار فرآوری شده به مدت چهار هفته بر حافظه آنها تأثیر می‌گذارد.

در این مطالعه مشخص شد که این نوع رژیم غذایی به از دست دادن حافظه موش ها منجر می شود. با این حال، هنگامی که دانشمندان به رژیم غذایی موش ها DHA (یک اسید چرب امگا 3 که معمولا در ماهی و سایر غذاهای دریایی یافت می شود) اضافه کردند، موش ها هیچ اختلالی در حافظه نشان ندادند.

ماهی

نویسنده ارشد این مطالعه بر این باور است که اثرات قوی ضد التهابی DHA بر روی مغز باعث محافظت از حافظه شده و مانع از از دست دادن آن می شود.

تحقیقات قبلی روی انسان نشان داده است که DHA ها می توانند تأثیر مثبتی بر حافظه داشته باشند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2013 که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان داد که مکمل های DHA تأثیر مثبتی بر حافظه بزرگسالان دارد.

طبق گفته متخصصان استفاده از مکمل های امگا 3 می تواند باعث محافظت از حافظه شده و اثر غذا های فرآوری شده در این باره را برطرف سازد اما با این حال دیگر آثار منفی این غذا ها سرجای خود بوده و بهتر است از آنها اجتناب شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد