اونس طلا2337.71
مظنه14,521,000
18 گرم3,352,100
ارزش سکه32,715,813
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,700,000
ربع14,500,000

چگونه یک اتفاق بد در زندگی را به فاجعه تبدیل نکنیم؟

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که برای مسئله ای خاص بسیار نگران شده باشید و آن را به مانند یک فاجعه بزرگ تصور کرده باشید در حالی که در واقعیت هیچ کدام از آن اتفاق ها نخواهند افتاد.

بسیاری از نگرانی هایتان پیش بینی هایی هستند که به هیچ وجه با واقعیت انطباق ندارند اما با چه راهکارهایی می توان پیش بینی هایتان را از چشم انداز واقع بینانه تری ببینید:

1. زنجیره نگرانی هایتان را قطع کنید

هیچ وقت نمی توانم نمره قبولی بگیرم و واحد های درسی ام را بگذرانم حتما مشروط می شوم و هیچ وقت فارغ التحصیل نخواهم شد. این نمونه ای از زنجیره وقایع منفی است.

به نظر می رسد زنجیره وقایع منفی باعث می شود که آنچه در حال حاضر نگرانش هستید، این قدر ناخوشایند و وحشتناک تلقی گردد.

نگرانی

واقعیت این است که هیچ یک از زنجیره وقایع منفی که پیش بینی میکنید به وقوع نمی پیوندد. در واقع تنها چیزی که اتفاق افتاده این است که در آن لحظه شرایط دشوار تر به نظر رسیده.

2. احتمالات واقعی را مد نظر قرار دهید

از خودتان بپرسیداحتمال وقوع هر یک از وقایعی که من را نگران کرده چقدر است؟ واقعیت این است که ما اغلب چنین فکر می کنیم: چون احتمال وقوع این حادثه وجود دارد پس حتما اتفاق می افتد. در حالی که احتمال به وقوع پیوستن آن بسیار ضعیف است.

فاجعه

3. ازخطای لغزشی(لغزش اندیشی) دست بردارید

وقتی کنترل شرایط فعلی از دستمان خارج شود، اغلب نگران می شویم که مبادا حادثه بدی اتفاق بیفتد. آیا شما نگران چیزی هستید که یک خطای لغزشی است؟ آیا شما صرفا نگران مشکل کوچکی هستید که برای آن جار و جنجال راه انداخته اید؟

4. فکر کنید چطور می توانید با تنیجه ناخوشایند واقعی کنار بیایید

افراد نگران توانایی خود را در مقابله با وقایع منفی غیر منتظره و پیش بینی ناپذیر، بسیار پایین برآورد میکنند. از خود سوال کنید:اگر دوستم چنین مشکلی داشت چه توصیه ای به او می کردم؟ خودتان نیز به همان توصیه عمل کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد