اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چه زمانی به کارگزاری بورس کالا مراجعه کنیم؟

کارشناس بورس کالا گفت: بورس‌های کشور ما همانند تمام بورس های جهان کارگزار محور هستند.

به گزارش سایت طلا،محمود رضا الهی فرد کارشناس بورس کالا؛ در رابطه با کارگزاری های بورس کالا بیان کرد: بورس های کشور ما (کالا، اوراق بهادار، فرابورس و انرژی) همانند تمام بورس های جهان کارگزار محور هستند. به این معنی که اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی برای داد و ستد (خرید و یا فروش) در هر کدام از بورس‌ها نمی توانند به طور مستقیم اقدام نمایند، بلکه بایستی از طریق یکی از کارگزاران ‌واجد شرایط (دارای مجوز داد و ستد و یا انجام امور در زمینه مورد درخواست) اقدام به خرید و فروش کنند.

این کارشناس بورس کالا در ادامه اظهار کرد: در واقع حلقه واسط و ارتباط مشتری با بورس، کارگزاران هستند. به طور مثال در خصوص فروش کالا در بورس کالای ایران، عرضه کننده (یا همان فروشنده کالا که بایستی از قبل کالای مورد نظر را با همراهی یکی از کارگزاران دارای مجوز با طی کردن فرآیند پذیرش مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسانده باشد) بایستی توسط یکی از کارگزاران دارای مجوز داد و ستد کالای مزبور، اقدام به عرضه کالای خود در بورس کالای ایران نماید.

او در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه بورس یک تشکل خود انتظام است، برای تمام عملیات کاری خود دارای رویه های مدون و از پیش تعریف شده است . از طرفی مشتری خریدار کالای مزبور نیز از طریق یک کارگزار واجد شرایط می تواند اقدام به خرید کالای مزبور نماید.

این کارشناس بورس کالا تصریح کرد: بنابراین، مشتری برای پذیرش شرکت و کالاهای تولیدی خود در بورس، نیازمند به کارگزار دارای مجوز مشاور پذیرش است. ضمن این که برای فروش (عرضه) کالای خود در بورس کالا نیز هر بار که اقدام به عرضه می‌کند، نیاز به کارگزار واجد شرایط (دارای مجوز داد و ستد کالای مد نظر)، است. از طرفی پذیرش مشتریان (اعم از حقوقی و حقیقی) برای امر خرید کالا نیز بایستی از طریق کارگزاران بورس انجام شود.

الهی فرد در آخر بیان کرد: لازم به ذکر است که در مورد بازار مشتقه کالایی شامل گواهی سپره کالایی ، سلف موازی ، آتی و... هم بایستی از طریق کارگزاری اقدام شود (دستور خرید و فروش به کارگزار و انجام توسط معامله‌گر کارگزاری و یا انجام توسط مشتری از طریق سیستم معاملات برخط کارگزاری ها ) است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد