اونس طلا2337.71
مظنه14,831,000
18 گرم3,423,700
ارزش سکه33,414,243
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,800,000
نیم24,100,000
ربع14,400,000

5 نکته و دانستنی جالب درباره سریال پرمخاطب بازی مرکب

بازی مرکب، سریالی خشن و خونین ساخت کره‌ جنوبی، حالا به یکی از محبوبترین برنامه‌های تاریخ نتفلیکس تبدیل شده است.

بازی مرکب در اوایل ماه اکتبر، پربیننده‌ترین برنامه در ۹۰ کشور بود و با این موفقیت جامعه پیچیده این کشور آسیایی را در برابر چشم جهانیان قرار داد.

موضوع این سریال داستان شرکت‌کنندگانی است که به خاطر مشکلات مالی در بازی‌هایی با عواقب ناگوار شرکت می‌کنند تا شاید برنده میزان قابل توجهی پول شوند. اما داستان پرتعلیق این سریال به کنار، از بازی مرکب به خاطر به تصویر کشیدن مشکلات واقعی زندگی در کره جنوبی تجلیل شده است.

1. زن ستیزی

بازی مرکب با گفت وگو راجع به شایستگی زنان برای تکالیفی که به شرکت کنندگان داده می شود ، این مساله را بازتاب می دهد . اما کارگردان چنین ادعایی را تکذیب کرده و می گوید هدفش این بوده که واکنش شخصیتها را " هنگامی که در بدترین موقعیت قرار می گیرند " به تصویر بکشد.

2. گرفتاری های فراری های شمالی

در این سریال ، شرکت کننده ای به نام سه - بیوک به امید بردن جایزه و جمع کردن دوباره خانواده اش که هنگام فرار از چنگ حکومت سرکوبگر همسایه از یکدیگر جدا شده اند ، وارد رقابت می شود .

بازی مرکب

3.فقر

شاید خیلی ها فکرش را هم نکنند که فقر در کره جنوبی مساله ای جدی است . گی - هون ، شخصیت اصلی برنامه ، از شرکتی خیالی به نام دراگون موتورز اخراج شده است ، با مادر پیرش زندگی میکند و از پس هزینه کادو برای تولد دخترش برنمی آید . او نماد کارگر شکست خورده ای است که نمی تواند خود را از منجلاب فقر بیرون بکشد .

4.استثمار مهاجران

یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های بازی مرکب علی است ، کارگر کارخانه ای که از پاکستان مهاجرت کرده است . رئیس کره ای علی چند ماه است که به او حقوق نداده و او نیز تصمیم گرفته است که زن و بچه اش را تنها بگذارد و به دیگر شرکت کنندگان بپیوندد . کره جنوبی میزبان تعداد زیادی مهاجر پاکستانی نیست ، ولی داستان زندگی علی نمونه ای از کار سخت و استثماری است که برخی از کارگران خارجی در این کشور تجربه می کنند .

5. رسوایی های سیاسی و تجاری

یکی از شخصیت های اصلی بازی مرکب چو سانگ - وو است ، کارمند بانکی که بعد از بی آبرویی بابت اختلاس به این بازیها پیوسته است . در چند سال گذشته ، کره جنوبی شاهد مجموعه ای از رسواییها بین نخبگان سیاسی و اقتصادی خود بوده است ، از جمله پرونده فسادی که در سال ۲۰۱۶ باعث سرنگونی پارک گون - هه ، نخستین رئیس جمهور زن این کشور شد .

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد