اونس طلا2337.71
مظنه14,726,000
18 گرم3,399,500
ارزش سکه33,177,678
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,900,000
ربع14,500,000

کلیه یک خوک جان یک انسان را 3 روز نجات داد

جراحان برای اولین بار با استفاده از کلیه یک خوک سعی کردند جان یک انسان را نجات دهند. این عمل در نهایت موفقیت آمیز انجام شد.

جراحان برای نخستین‌بار کلیه خوک را به رگ‌های کلیوی یک فرد مرگ مغزی وصل کردند و مشاهده کردند کلیه خوک بدون برانگیختن واکنش ایمنی، کار تصفیه خون را انجام داد.

این جراحی "پیوند خارجی" در مرکز لانگون در نیویورک آمریکا انجام شد. برای این کار از کلیه خوکی استفاده شد که دستکاری ژنتیکی شده بود تا بافت‌هایش حاوی نوعی مولکول‌ نباشند که باعث برانگیختن فوری واکنش سیستم ایمنی می‌شود، واکنشی که به "رد پیوند" معروف است.

شاید مهمترین مشکل در پیوند اعضا مسئله رد پیوند باشد، سیستم ایمنی عضو پیوندی را یک عامل خارجی شناسایی و به آن حمله می‌کند. از این رو کسانی که عضو پیوندی دارند باید تمام عمر داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی مصرف کنند.

پیوند کلیه

مشکل اعضای پیوندی روز به روز در دنیا بیشتر می‌شود از این رو سال‌هاست برای استفاده از اعضای بدن حیوانات برای پیوند تحقیق می‌شود ولی معضل رد پیوند بزرگترین مانع بوده است.

به دلیل شباهت ژنتیکی بافت‌های خوک به انسان، پیشتر از آن برای پیوند دریچه‎های قلب استفاده شده بود و تحقیقات زیادی درباره این حیوان انجام شده است.

کلیه در میان اعضای بدن کمترین واکنش رد ایمنی را ایجاد می‌کند به همین دلیل هم پیوند آن بیشتر از دیگر اعضا انجام می‌شود.

فردی که کلیه خوک به بدنش متصل شد مرگ مغزی شده بود و علائم نارسایی کلیه نشان می‌داد؛ خانواده‌اش موافقت کردند پیش از جدا کردن او از دستگاه، این آزمایش انجام شود.

کلیه سه روز بیرون بدن این فرد به رگ‌های کلیوی‌اش وصل بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد