اونس طلا2327.61
مظنه15,341,000
18 گرم3,541,400
ارزش سکه34,563,273
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

این غذای گیاهی حتی از گوشت هم پروتئین بیشتری دارد

همه ما به محض شنیدن کلمه پروتئین به یاد گوشت می افتیم. این در حالی است که برخی از غذا های گیاهی از گوشت نیز پروتئین بیشتری دارند و با ضرر کمتری نیز همراه هستند.

پروتئین یکی از مهم ترین بخش های رژیم غذایی است چراکه بدن ما از پوست و مو هایمان گرفته تا عضله ها را انواع پروتئین ها تشکیل می دهند. دریافت کافی پروتئین در رژِم غذایی برای سلامتی و همچنین زیبایی بسیار ضروری است.

بدن ما برای ترمیم سلول های خود و همچنین بسیاری از عملکرد های حیاتی دیگر به پروتئین نیاز دارد که لازم است از طریق رژیم غذایی تامین شود.

یکی از راه های دریافت پروتئین مصرف گوشت است اما با این وجود دانشمندان بر این باور هستند که پروتئین های گیاهی می توانند بسیار بهتر از پروتئین های حیوانی بوده و لازم است در رژیم غذایی شما حضور داشته باشد.

یکی از حبوباتی که سرشار از پروتئین بوده و می تواند در رژیم غذایی جایگزین گوشت شود عدس است. این غذای ارزشمند در کنار فواید بسیار خود برای سلامتی قیمت چندان بالایی نیز ندارد.

عدس

عدس از 13 هزار سال پیش یکی از مواد غذایی محبوب میان انسان ها بوده است و بسیاری از متخصصین تغذیه بر این باور هستند که می توان آن را جایگزین گوشت قرمز کرد.

به گفته متخصصان تغذیه عدس در کاهش التهاب، کاهش کلسترول، افزایش متابولیسم چربی و کاهش اشتها نقش دارد که می تواند بهترین غذا برای کاهش وزن باشد.

فیبر بالای موجود در عدس نیز علاوه بر مزایای لاغری، می تواند برای دستگاه گوارش بسیار مفید بوده و به سلامت روده شما نیز کمک کند.

جایگزینی گوشت با عدس می تواند فیبر یک دستور غذا را افزایش داده و چربی اشباع شده را کاهش دهد. با لین کار شما مقدار بسیار زیادی فیبر به غذای خود اضافه کرده و از میزان چربی آن می کاهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد