اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خوردن این میوه ها برای شما ضرر دارد

شاید اینطور بنظر برسد که میوه نمی تواند برای سلامتی شما ضرر داشته باشد اما این تصور می تواند اشتباه محض باشد و سلامت شما در خطر باشد.

میوه یکی از سالم ترین موادغذایی بر روی زمین است که بخش بزرگی از مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما را تامین می کند و حتی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما در برابر بیماری ها و بهبود برخی بیماری در بدن شما می شود.

با این حال آیا خوردن میوه می تواند باعث آسیب زدن به سلامتی شما شود؟

حتما شنیده اید نوشابه و تنقلات بـه خـاطـر قـنـد بـالا ، مضر هستند اما اخیـرا هشدارهایی در مـورد قـنـد بـالای میوه ها نیز به گوش می رسد.

یک قوطـی کـوکا ، ۳۵ گرم شکر دارد در حالی که هیچ ويتاميـن، مـاده معدنی یا پروتئینی نـدارد. يعـنـي كـوكـا کالری بی ارزشی دارد در عین حال یک سیب ، تقریبا نصف یک قوطی کوکاکولا شکر دارد امـا سـيب مـقـدار زیادی مـواد معدنی، ویتامیـن و فيبـر هم به بدن می رساند.

میوه

نمی توانیم بگوییم میوه ها خوراکی های بی ارزشـی هستند ، امـا قـنـد میـوه می توانـد باعـث افزایش وزن و افزایـش خـطـر ابتـلا بـه دیابـت شود پس معقول تر است کـه بیشتر از یک واحد میوه در روز مصرف نکنید.

می توانید از میوه هایی با قند کمتر استفاده کنید. هندوانه، کیوی، توت فرنگی، گریپ فروت و آواکادو از جمله میوه هایی با قند کمتر هستند. همچنین بهتر است خـود میوه را مصرف کنیـد نـه آب میوه را چرا که آب میـوه قـنـد بیشتر و فیبر کمتـری دارد. در نتیجـه بیشتر از خود میوه باعث چاقی و ابتلا به دیابت می شود.

سبزیجات تازه ، تقریبـا تمـام خـواص میوه ها را دارند اما قند آن ها بـه مـراتـب کـم تـر است. بـرای کاهش وزن و کنتـرل قند خون، سالاد و سبزی انتخاب بهتری است تا میوه. البته دقت کنیـد کـه تمام میوه های قنددار، شیرین نیستند. مثلا قند انار خیلی بالا است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد