اونس طلا2345.3
مظنه15,297,000
18 گرم3,531,300
ارزش سکه34,464,141
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

هرآنچه که نیاز دارید درباره رفلاکس معده بدانید

ممکن است شما هم با این مسئله رو به رو شده باشید که در معده خود احساس سوزش و ترش کردن داشته باشید و این مسئله برای شما آزار دهنده باشد.

چه عواملی خطر ابتلا به رفلاکس را افزایش می دهد؟

عوامل متعددی می تواند باعص ایجاد رفلاکس معده و یا بروز سوزش سر دل شوند از جمله این عوامل چاقی، بارداری، فتق مری به داخل قفسه سینه و سبک زندگی نادرست است.

سبک زندگی نادرست می تواند مهم ترین عاملی باشد باعث ایجاد بیماری رفلاکس معده شود. مصرف برخی غذاها مانند غذاهای چرب ،کافئین، الکل ،سیگار، ادویه های تند می تواند به برگشت اسید مری کمک کند و مصرف برخی داروها نیز این شرایط را تشدید می کند.

رفلاکس

رفلاکس معده زمانی رخ می دهد که محتویات معده به داخل مری یا دهان برگردد که به طور طبیعی خیلی کم در نوزادان سالم ،کودکان و بزرگسالان رخ میده ریفلاکس مختصر ،علائم آزاردهنده را ایجاد نمی کند.

در مرحله ای ریفلاکس معده آزاردهنده می شود و به مری آسیب می زند علائمی دارد عبارت اند از سوزش سردل، برگشت غذا به مری به درون مری یا دهان، درد معده، درد قفسه سینه، درد در حین بلع احساس، توده در گلو، حالت تهوع، افزایش بزاق دهان و احساس تلخی و ترشی در دهان.
بافت مری برخلاف معده در برابر اسیدها مقاوم نیست به همین خاطر رفلاکس طولانی و درمان نشده آرام آرام به مری آسیب می زند و سبب تغییر در ماهیت مخاط مری می شود که اصطلاحاً مری بارت نام دارد که فرد را در معرض بالای سرطان مری قرار می‌دهد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد