اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انجام این کارها روده شما را نابود می کند

بسیاری از عادت های غذایی باعث می شوند تا روده شما دچار مشکل شده و آسیب ببیند.

آیا می دانید برخی عادات غذایی مانند مصرف زیاد شیرین کننده های شیمیایی یا خوردن نزدیک به زمان خواب می تواند به سلامت روده شما آسیب برساند؟

گرچه ممکن است این عادت ها در ابتدا چندان خطرناک به نظر نرسند، اما در واقع می توانند بر میکروبیوم روده شما تأثیر منفی بگذارند و از آنجا که روده شما با بقیه بدن شما ارتباط دارد مهم است که همیشه آن را سالم نگه دارید.

طبق گفته پزشکان و متخصصان تغذیه بدترین عادت غذایی که می تواند به روده شما آسیب وارد کند عدم دریافت فیبر کافی در رژیم غذایی است.

رژیم غذایی سرشار از فیبر برای باکتری های موجود در روده شما غذا فراهم می کند که این امر باعث تولید SCFA (اسیدهای چرب زنجیره کوتاه) می شود.

فیبر

این نوع از اسید های چرب اهمیت بسیار بالایی برای سلامتی داشته زیرا جذب آب را افزایش داده و التهاب را در دستگاه گوارش ما کاهش می دهند.

رژیم های غذایی سرشار از غذا های فرآوری شده و شیرینی های تصفیه شده عموما فیبر بسیار کمی داشته و در نتیجه باعث کاهش تنوع باکتری های روده می شود زیرا بسیاری از میکروارگانیسم های روده ما از فیبر تغذیه می کنند.

حتی زمانی که افراد رژیم غذایی پروتئینی بیشتری را برای رسیدن به اهداف سلامتی یا کاهش وزن خود دنبال می کنند آنها غذاهای گیاهی کمتری می خورند و محصولات حیوانی بیشتری مصرف کنند که فیبر بسیار کمی را در پی خواهد داشت.

اگرچه این نوع رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند به کاهش وزن برخی افراد کمک کند، این کمبود فیبر ممکن است سلامت روده شما را بدون این که بدانید به خطر بیندازد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد