اونس طلا2337.71
مظنه14,636,000
18 گرم3,378,700
ارزش سکه32,974,908
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,600,000
نیم23,900,000
ربع14,500,000

اثربخشی واکسن فرانسوی والنِوا مشابه آسترازنکاست

شرکت داروسازی "والنِوا" در فرانسه اعلام کرد: واکسن آزمایشی کووید-۱۹ تولیدی این شرکت، مصونیتی مشابه با واکسن آسترازنکا ایجاد می کند و در عین حال عوارض جانبی آن کمتر است.

به گزارش سایت طلا ، شرکت فرانسوی والنوا (Valneva) روز دوشنبه اعلام کرد: بررسیهای نهایی حاکی از آن است که اثربخشی واکسن کووید-۱۹ تولید این شرکت اگر بهتر از واکسن آسترازنکا نباشد دستکم به خوبی آن است و اثرات جانبی آن نیز به طور چشمگیری کمتر است.

شرکت والنوا امیدوار است این واکسن که در تولید آن از فناوری سنتی‌تری نسبت به واکسن های mRNA استفاده شده، بتواند برای اروپایی ها که هنوز تمایلی به واکسیناسیون ندارند، گزینه اطمینان بخشی باشد.

محققان این شرکت داروسازی اظهار داشتند: دُزهای واکسنی که نیاز است در سطح ملی و بین المللی ارائه کنیم به افرادی تزریق می شود که هنوز در برابر بیماری مصون نشده اند که این اولویت ماست.

گفته شده این واکسن واکنش ایمنی در بدن را به میزان قابل توجهی افزایش داده که می توان نتیجه گرفت مصونیت ناشی از تزریق واکسن شرکت والنوا در برابر بیماری کووید-۱۹ به لحاظ واکنش آنتی بادی اگر بهتر از واکسن آسترازنکا نباشد دستکم به خوبی آن است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مطالعه انجام شده روی این واکسن همچنین نشان داد که دُزهای واکسن در دو نوبت و با فاصله ۲۸ روز تزریق می شود و با عوارض جانبی بسیار کمتری مانند احساس درد در بازو و تب همراه است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد