اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 ترفند عالی، برای ازبین بردن بوی دودی که در فضای بسته ماندگار شده است!

این نکات می تواند به شما در از بین بردن بوی دود کمک کند!

بوی دود

مسلما حتی کسانیکه سیگار می کشند، می دانند که بوی دود سیگار هرگز خوشایند نیست و زمان زیادی طول می کشد تا بو در فضای بسته خود به خود از بین برود؛ یک تابه یا غذای سوخته نیز می تواند بوی نامطبوع دود را برای مدت طولانی در فضای بسته خانه ایجاد کند. اما برای ازبین بردن این بوها، پنج مورد وجود دارد که با رعایت آنها، از شر بوی دود، خلاص شده و خانه یا ماشین شما بار دیگر بوی تازگی خواهد داد.

1. سیب

سیب در جذب بو بسیار خوب عمل می کند. یک سیب را بردارید و آن را نصف کنید. دو نیمه را در فضایی که بوی دود می دهد قرار دهید و آنها را برای یک شب بگذارید بماند. خواهید دید بوها توسط سیب جذب شده اند.

2. قهوه

اگر به طور منظم قهوه می نوشید، راه حل بسیار ساده ای برای ازبین بردن بوی دود موجود در خانه خود پیدا کرده اید. پس از تهیه قهوه، باقی مانده قهوه را خشک کرده و آن را درون کاسه های کوچک تقسیم کنید. این کاسه ها را در اطراف خانه یا ماشین خود قرار دهید و هر 24 ساعت تعویض کنید؛ بدین ترتیب بوی دود از بین می رود. پودر قهوه، بو را جذب کرده و بوی خوب خود را پخش می کند.

3. جوش شیرین

جوش شیرین راه حلی ایده آل برای فرش، مبل های پارچه ای و روکش پارچه ی صندلی ماشین شماست که بو را به خود جذب کرده اند. مقدار زیادی جوش شیرین را روی سطح بدبو بپاشید و بگذارید 12 تا 24 ساعت آنجا بماند. مراقب کودکان کوچک و حیوانات خانگی باشید و آنها را از جوش شیرین دور نگه دارید. پس از پایان دوره انتظار، جوش شیرین را از پارچه مورد نظر جاروبرقی بکشید. بو هنوز هست؟ این روند را تکرار کنید. جوش شیرین انواع بو و رطوبت را جذب می کند، به این معنی که هم بوی دود و هم بوهای بد دیگر را از بین می برد.

4. سرکه

بوی سرکه بوی دود را خنثی می کند، درنتیجه باعث می شود بوی آن بطور کامل از بین برود. پنجره ای را باز کنید و مطمئن شوید که حیوانات خانگی یا کودکان در اتاق دیگری باشند، زیرا بوی سرکه بسیار تند است. یک قابلمه پر از سرکه را روی اجاق گاز قرار دهید و آن را به جوش بیاورید. بگذارید بوی سرکه در کل خانه بچرخد تا بوی دود از بین برود. (درضمن می توانید یک فنجان سرکه را با دو لیتر آب گرم مخلوط کرده و از آن برای پاک کردن مبلمان ، کف و دیوارها استفاده کنید.) آیا لباس های شما نیز بوی دود می دهد؟ آنها را داخل ماشین لباسشویی بگذارید و مقداری سرکه را، به عنوان نرم کننده اضافه کنید تا بوی دود لباس ها ازبین برود.

5. آمونیاک

اگر به نظر می رسد هیچ یک از راه حل های ملایم قبلی جواب نمی دهد، وقت آن است که اسلحه ی بزرگ را بیاورید، آمونیاک! بله، آمونیاک نیز بو می دهد، اما این بو بسیار سریعتر از بوی دود محو میشود، به خصوص اگر بوی دود واقعاً در دیوارها و کف خانه شما نشسته باشد. اگر می خواهید از این روش استفاده کنید، باید ماسک بزنید یا حوله ای را به دهان و بینی خود ببندید و مطمئن شوید که حیوانات خانگی یا بچه های کوچک در اطراف شما نیستند. یک فنجان آمونیاک را با چهار لیتر آب مخلوط کنید و از آن برای کشیدن کف، دیوارها و سقف استفاده کنید. اگر فکر می کنید بوی آمونیاک کمی شدید است، می توانید از جوش شیرین برای جذب بوی آمونیاک استفاده کنید. جوش شیرین را در اطراف اتاق بپاشید و بعد از چند ساعت آن را جارو برقی بکشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد