اونس طلا2314.79
مظنه14,761,000
18 گرم3,407,500
ارزش سکه33,256,533
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع15,100,000

اگر این ماده غذایی را بپزید خواص آن بیشتر می شود

معمولا پخت مواد غذایی باعث می شود تا بسیاری از ویتامین ها و دیگر مواد مغذی موجود در آن از بین رفته و کاهش پیدا کنند اما غذایی نیز وجود دارد که با پختن آن مواد مغذی موجود در آن افزایش می یابد.

بسیاری از متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که میوه ها و سبزیجات را به صورت خام مصرف کنید تا حداکثر میزان مواد مغذی موجود در آنها حفظ شده و با برخورد با دما از بین نرود.

با این حال در میان میوه ها و سبزیجات یک ماده غذایی نیز وجود دارد که با پخته شدن آنتی اکسیدان موجود در آن افزایش پیدا کرده و قدرت بیشتری برای مبارزه با بیماری ها پیدا می کند.

به گفته محققین گوجه فرنگی سرشار از لیپوکن است. لیپوکن آنتی اکسیدانی است که به مقادیر زیاد در گوجه وجود داشته و برخلاف دیگر مواد مغذی، پس از پخته شدن و فراوری میزان ان افزایش می یابد.

ده ها مطالعه رابطه بین مصرف منظم گوجه فرنگی غنی از لیکوپن (مانند رب گوجه فرنگی) و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، آسیب های پوستی و برخی سرطان ها را نشان می دهد.

گوجه فرنگی

مطالعه ای که اخیراً منتشر شده نشان می دهد مردانی که بیش از 10 وعده گوجه فرنگی در هفته می خورند، 18 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.

مطالعه دیگری نشان داد رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی ممکن است با افزایش سطح آدیپونکتین (هورمونی که در تنظیم قند و چربی خون نقش دارد) همراه باشد که از زنان یائسه در برابر سرطان سینه محافظت می کند.

برای دریافت مواد مغذی بیشتر علاوه بر پختن گوجه فرنگی، مصرف غذاهای ارگانیک را نیز در نظر بگیرید. تحقیقات نشان می دهد که گوجه فرنگی های ارگانیک ممکن است دارای سطوح بالاتری از پلی فنول های مبارزه کننده با بیماری و ویتامین C نسبت به گونه های معمولی باشند.

در انتها فراموش نکنید که سس های گوجه فرنگی موجود در بازار مواد مغذی چندانی ندارند. با وجود افزایش آنتی اکسیدان ها در گوجه فرنگی با پخته شدن، سس ها به شکلی فراوری می شوند که اکثر مواد مغذی خود را از دست می دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد