اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عوامل سقوط شدید قیمت طلا چه بود؟

عوامل مختلفی طی روز های گذشته در کنار یکدیگر به وجود آمدند که در نتیجه آنها قیمت طلا سقوط بسیار بزرگی را شاهد بود اما این عوامل چه بودند؟

ترکیبی از رویداد ها و عوامل مختلف در روز جمعه باعث شد تا قیمت طلا نزدیک به سی دلار کاهش را تجربه کرده و از 1800 دلار تا 1767 دلار به ازای هر اونس سقوط کند.

می توان گفت در حال حاضر طلا تمام عوامل نزولی از جمله افزایش قیمت بیت کوین و دیگر رمزارز ها، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بهبود داده های اقتصادی و... را در پیش روی خود دارد.

فعالان بازار انتظار دارند فدرال رزرو از ماه آینده خرید دارایی ماهانه 120 میلیارد دلاری خود را کاهش دهد که می تواند تاثیر بسیاری بر روی قیمت طلا داشته باشد آن را بیش از هم اکنون نزولی سازد.

داده های مربوط به خورده فروشی که در روز جمعه منتشر شد نشانگر رشد 0.7 درصدی بود در حالی که پیش بینی ها از کاهش 0.2 درصدی حرف می زدند. این موضوع نیز باعث شد تا فدرال رزرو بار دیگر به بهبود اقتصاد خوش بین شده و تغییری در سیاست کاهش خرید دارایی های خود ایجاد نکند.

در این میان بازده خزانه داری ایالات متحده نیز بار دیگر افزایش یافت و به عدد 1.574 رسید. در شرایطی که بازده خزانه داری افزایش می یابد سرمایه گذاران علاقه کمتری به طلا نشان داده و قیمت آن افت می کند.

عملکرد قوی روز جمعه سهام ایالات متحده یکی دیگر از عوامل افزایش احساسات نزولی طلا بود. افزایش بسیاری از شاخص های اصلی سهام باعث شد تا سرمایه گذاران تمایل کمتری به طلا نشان دهند.

رشد قیمت رقیب طلا در بازار یعنی بیت کوین نیز دیگر عامل سقوط طلا بود. با آجازه یافتن بیت کوین برای ورود به معاملات آتی قیمت آن به بالای 60 هزار دلار صعود کرده و قیمت طلا را کاهش داد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد