اونس طلا2347.98
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

افزودنی های موجود در غذا های آماده که باعث چاق شدن شما می شود

غذا های آماده افزودنی هایی مختلفی را درون خود جای داده اند که هرکدام تاثیرات مثبت و منفی خاص خود را دارند. برخی از آنها می توانند باعث چاقی شما شوند.

اگر تا به حال به برچسب تغذیه یک ماده غذایی فرآوری شده نگاه کرده اید و با سردرگمی روبرو شده اید تنها نیستید. امروزه بسیاری از غذاهای فرآوری شده حاوی بسیاری از مواد افزودنی هستند که نام های آنها چندان به گوش همه ما آشنا نیست.

اگرچه بسیاری از مواد افزودنی مانند مواد نگهدارنده به اطمینان از ایمنی و ماندگاری مواد غذایی کمک کرده و از رشد باکتری ها جلوگیری می کنند؛ اما جنبه های منفی خود را نیز دارند.

به گزارش مجله بین المللی علوم و تحقیقات داروسازی، افزودنی های مصنوعی با بسیاری از مشکلات سلامتی از آسم گرفته تا سرطان ارتباط دارند. تعدادی از مواد افزودنی حتی می توانند به مرور زمان باعث افزایش وزن شوند.

1. پروپیونات: پروپیونات یک نگهدارنده است که برای جلوگیری از رشد کپک در غذاها مانند محصولات پخته استفاده می شود. یک مطالعه بر روی موش ها نشان داد که این ماده می تواند باعث افزایش وزن شود.

مواد افزودنی

2. سدیم بنزوات: این نگهدارنده معمولاً در غذاهایی مانند نوشابه، سس سالاد و آب میوه ها یافت می شود و با سرکوب هورمون سیری در بدن باعث می شود تا وزن افرادی که این ماده را مصرف می کنند افزایش یابد.

3. سوکرالوز: این ماده که از شکر تهیه می شود نوعی شیرین کننده غیر مغذی است که در نوشیدنی های رژیمی کاربرد دارد. این ماده ممکن است باعث شود تا مغز شما فریب خورده و در نتیجه اشتهای شما را افزایش دهد. هرچند اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

4. بیسفونل ای: مطالعات مختلفی وجود دارد که نشان می دهد بیسفنول A که در پوشش غذاهای کنسروی و نوشیدنی های بطری وجود دارد ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی با افزایش خطر چاقی ارتباط داشته باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد