اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شاخص بورس تهران صعودی شد

بازارسرمایه بعد از طی کردن روزهای کاهشی و نوسانی طی دو هفته گذشته امروز بالاخره صعودی شد.شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 40 هزار و 60 واحد همراه شد.

به گزارش سایت طلا،بعد از انتخاب رئیس جدید سازمان بورس و اعضای جدید هیأت مدیره این سازمان امروز در اولین روز معاملاتی بازار بورس اقبال خوبی نشان داد و رشد شاخص کل بیش از 40 هزار واحد رقم خورد.گرچه از نظر فنی ارتباطی بین این دو وجود ندارد، اما از نظر روانی معامله‌گران احساس می‌کنند ثبات به مدیریت بازار بورس برگشته است.

بورس اوراق بهادار تهران امروز در اولین روز معاملاتی هفته روند رو به رشد به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با رشد 40 هزار و 60 واحدی به رقم یک میلیون و 437 هزار و 446 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 9397 واحد به رقم 402 هزار و 175 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 775 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 527 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 979 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات فرابورس ایران هم امروز به بیش از 2 هزار و 900 میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار به نزدیک 8 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 2.3 درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام 2.8 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 2.5 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 3.5 درصد رشد کرد، شاخص بازار دوم بورس 2.03 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس ایران، شستا، چادرملو، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و پتروشیمی پردیس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص کل بورس را داشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس نیز توانست با ۴۸۹ واحد صعود تا رقم ۲۰ هزار و ۵۵۶ واحد افزایش یابد. معامله گران این بازار ۳۵۸ هزار معامله به ارزش ۲۹ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال انجام دادند.

پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی تندگویان، سرمایه‌گذاری صباتأمین و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد