اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط شدید قیمت طلا بر خلاف انتظارات + تحلیل تکنیکال

قیمت طلا طی روز های گذشته توانست تا نزدیکی بالاترین قیمت جند هفته اخیر صعود کند اما در انتهای هفته پیش با یک حرکت نزولی مواجه شده و سقوط شدیدی را شاهد بود.

پس از رسیدن قیمت طلا به نزدیکی 1800 دلار در روز های چهارشنبه و پنجشنبه، روز جمعه یک سقوط شدید را تجربه کرده و بار دیگر به زیر 1770 دلار بازگشت.

مهم ترین عاملی که باعث افت روز گذشته قیمت طلا شد را می توان افزایش ارزش بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده دانست که پیش از این در هفته گذشته یک روند کاهشی را در پیش گرفته بود.

در این میان بیت کوین یا همان پادشاه رمز ارزها توانست بار دیگر به بالای شصت هزار دلار صعود کند که بالاترین قیمت آن طی ماه های گذشته است و این موضوع می تواند بر روی تمایل سرمایه گذاران نسبت به فلز زرد تاثیر بگذارد.

همچنین داده های مربوط به خرده فروشی ایالات متحده آمریکا برخلاف داده های مربوط به تورم امیدوار کننده بود و باعث شد تا قیمت طلا کاهش پیدا کند.

تحلیل تکنیکال طلا به ما نشان می دهد که قیمت طلا برای رسیدن به 1800 دلار که سطح کلیدی آن محسوب می شود دو مقاومت قدرتمند را پیش روی خود دارد.

از نظر فنی نمودار آشکار ساز تلاقی نشانگر اولین مقاومت قیمت طلا در عدد 1777 دلار است که عبور از آن می تواند طلا را با مقاومت 1791 دلاری مواجه سازد.

از طرف دیگر طلا ابتدا در عدد 1770 دلار پشتیبانی می شود که سقوط به زیر این سطح و تثبیت شدن در آن جا می تواند باعث شود تا حمایت 1765 دلاری فعال گردد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد