اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

امضای لایحه افزایش سقف بدهی آمریکا از سوی جو بایدن

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بر اساس اعلام کاخ سفید لایحه مجاز کردن افزایش کوتاه مدت سقف بدهی را امضا کرده و به این ترتیب جلوی تعطیلی دولت این کشور را گرفت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه سی.بی.اس نیوز، به موجب این لایحه سقف بدهی دولت آمریکا به میزان ۴۸۰ میلیارد دلار افزایش یافت و انتظار می‌رود که بودجه فعالیت دولت فدرال را تا اوایل دسامبر تامین کند.

روز سه شنبه مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را مورد رای گیری قرار داد که آرای داده شده به آن عمدتا بر مبنای گرایش حزبی انداخته شده و ۲۰۱۹ رای مثبت در برابر ۲۰۶ رای منفی کسب کرد و هیچ نماینده جمهوری خواهی به آن رای مثبت نداد. همچنین این لایحه در مجلس سنا هم مشابه با مجلس نمایندگان آمریکا با آرایی که بر مبنای گرایشات حزبی انداخته شدند تصویب شده بود و ۵۰ رای مثبت در برابر ۴۸ رای منفی کسب کرده بود.

به این ترتیب با تصویب این لایحه بن بست چند هفته ای بین رهبران جمهوری خواهان و دموکرات‌های آمریکا که سایه قصور در پرداخت بدهی برای اولین بار را روی سر دولت انداخته بود پایان یافت. پیش از آن ۱۱ جمهوریخواه سنا با همه دموکراتهای این مجلس همکاری کردند تا را به پایان بحث بر سر این تدبیر داده و جلوی اطاله بررسی را بگیرند و راه را برای تصویب نهایی لایحه هموار سازند.

هر چند افزایش سقف بدهی جلوی قصور دولت آمریکا در قبال پرداخت بدهی این کشور را می گیرد،‌ اما به کنگره هم تنها یک علاج موقت برای این مشکل داده است و حالا قانونگذاران باید راهی برای رسیدگی اساسی تر به مساله سقف بدهی تا سوم دسامبر پیدا کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد