اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مهم ترین دلیلی که باعث آلزایمر و زوال عقل می شود

زوال عقل یکی از بیماری های رایج در سنین بالا تر بوده که افراد زیادی را درگیر خود کرده است. در ادامه می توانید مهم ترین عاملی که باعث این بیماری می شود را بخوانید.

زوال عقل با از دست دادن عملکرد شناختی که شامل تفکر، به خاطر سپردن و استدلال است تعریف می شود و می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد.

حافظه، مهارت های زبانی، درک بصری، حل مسئله، مدیریت خود و توانایی تمرکز و توجه در این بیماری تا حدی دچار آسیب می شود که در زندگی و فعالیت های روزانه فرد اختلال ایجاد می کند.

علاوه بر این برخی از افراد مبتلا به این بیماری نمی توانند احساسات خود را کنترل کنند و ممکن است شخصیت کلی آنها تغییر کند. در بدترین حالت، فرد نمی تواند به تنهایی زندگی کند و برای فعالیت های اساسی زندگی به دیگران وابسته می شود.

بسیار طبیعی است که با افزایش سن نرون های مغزی از کار بیافتند اما در شرایط این بیماری تعداد بسیار زیادی از این نرون ها از بین می روند و مشکلاتی که در بالا اشاره کردیم را ایجاد می کنند.

زوال عقل

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا عواملی مانند افزایش سن، سابقه خانوادگی (وراثت)، نژاد و قومیت، سلامت قلب و در نهایت آسیب های سر می تواند در ایجاد این بیماری مؤثر باشد.

محققان بر این باورند که مهم ترین عاملی که بیماری زوال عقل را ایجاد می کند افزایش سن است. علاوه بر افزایش سن دلیل دوم ایجاد این بیماری را می توان سابقه خانوادگی دانست.

در حالی که در بیشتر موارد زوال عقل قابل پیشگیری نیست؛ دکتر فردریک توضیح می دهد که عوامل مؤثر زیادی وجود دارد که می توانید در مورد آنها کاری انجام دهید.

بهبود سطح ورزش، کاهش مصرف زیاد الکل، بهبود خواب و خوب غذا خوردن همگی در کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل مؤثر است. همچنین اطمینان حاصل کنید که بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا، کلسترول و دیابت، را تحت نظر داشته باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد