اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

سرمایه گذاری در کدام بازار مالی مطمئن تر است؟

فرآیند سرمایه گذاری با استفاده از منبع آن یعنی پس اندازها آغاز می شود. بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که ویژگی کشورهای در حال توسعه، کمبود پس انداز است.

به گزارش سایت طلا، فرآیند سرمایه گذاری با استفاده از منبع آن یعنی پس اندازها آغاز می شود. بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که ویژگی کشورهای در حال توسعه، کمبود پس انداز است. در این صورت اگر پس انداز افزایش یابد، سرمایه گذاری افزایش یافته و رشد اقتصادی محقق می شود. در کشورهای در حال توسعه بخش قابل توجه پس انداز به صورت نقد و به شکل سکه و شمش طلا و جواهرات و ارز در بانک ها است. اندوختن طلا به علت ترس و پیش بینی تنزل ارزش سایر اندوخته ها به صورت عادت در کشورهای در حال توسعه وجود دارد.

اگر به محل هایی که پس اندازها به سوی آن گرایش دارند نگاه کنیم خواهیم دید این پس اندازها عمدتا در حوزه های زیر سرمایه گذاری می شوند:
خرید طلا و سکه: به طور سنتی اولین گزینه ای که برای حفظ ارزش پول در مقاطع مختلف همچون تورم، جنگ، بحران های داخلی و خارجی و ... مدنظر قرار می گیرد طلا بوده است که مطمئن ترین و امن ترین وسیله برای حفظ ارزش دارایی ها است.
سپرده گذاری در بانک ها: سرمایه گذاری در بانک نیز از جمله بخش هایی بوده است که با کمترین ریسک ممکن، بازدهی مورد انتظار برخی سرمایه گذاران را تامین نموده است. در ایران، نرخ سود سپرده های بانکی، نرخ بازده بدون ریسک شناخته می شود.

بهترین سرمایه گذاری در ایران

خرید ارز: هنگامی که اقتصاد، تورم شدیدی را تجربه کند، برخی افراد ترجیح می دهند که پول و پس انداز خود را به صورت ارز نگهداری کنند تا از افزایش قیمت ها مصون بمانند.
خرید اوراق بهادار و سهام : بخشی از پس اندازهای سرمایه گذاران به خرید سهام اختصاص می یابد. از آنجا که سرمایه گذاران در اوراق بهادار ریسک بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در دیگر بخش ها طلب می کنند، اغلب افرادی که قصد سرمایه گذاری در این بخش را دارند، بازدهی بیشتری را نیز انتظار دارند.

خرید زمین و مسکن: روند رو به رشد قیمت زمین و ساختمان و قیمت آهن آلات طی سالیان اخیر، بسیاری را بر آن داشته است تا سرمایه های خود را در این بخش سرمایه گذاری کنند، چراکه علاوه بر حفظ ارزش پول، سود مطلوبی را نیز عاید آن ها می سازد. ضمن اینکه زمین تنها عامل تولیدی است که مقدار آن در طول زمان ثابت می ماند. بنابراین با گذشت زمان و افزایش جمعیت (به تبع آن افزایش تقاضا در شرایط ثبات عرضه) ارزش افزوده پیدا می کند.

ارز دیجیتال: هرچند هنوز در ایران مکان های مشخصی برای استفاده از بیت کوین وجود ندارد یا بسیار محدود است اما افراد علاقمند به خرید و فروش بیت کوین با این رویکرد که قیمت این نوع پول رو به افزایش است با هدف سرمایه گذاری اقدام به خرید بیت کوین می کنند. هرچند این افراد باید ریسک فعالیت خود را نیز بپذیرد چراکه هرگونه هک یا اخلال در سایت خرید و فروش بیت کوین موجب سقوط قیمت این محصول می شود. با این حال رشد روزافزون تعداد کاربران بیت کوین نشان بر این است که دنیا به سمت استفاده از پول های مجازی در معاملات خود حرکت می کند.

امنیت در بازار سرمایه گذاری چیست؟

همان طور که می دانید تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در 6 بازار اصلی مالی کشور بسیار دشوار بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. در قدم نخست شما به عنوان یک سرمایه گذار برای رسیدن به نقطه تصمیم گیری به منظور سرمایه گذاری می بایست از سودآوری فعالیت خود و حفظ مالکیت و عدم تعرض به سرمایه خود اطمینان کامل یابید. لذا بایستی قبل از تخصیص سرمایه خود به امر سرمایه گذاری، سود و زیان آتی خود را مورد بررسی قرار دهید به طوری که تصمیم بگیرید منابع خود را به چه فعالیت هایی اختصاص دهید که در کل دوره فعالیت پروژه حداکثر بازدهی را داشته باشد. از این منظر مولفه های اقتصادی در نوع سرمایه گذاری تاثیرگذار می باشند. بدین معنی که چنان چه چشم انداز آینده حاکی از امنیت سرمایه و ثبات اقتصادی باشد، سرمایه گذار به سمت سرمایه گذاری فیزیکی و بلندمدت سوق پیدا خواهد کرد و در صورت عدم امنیت سرمایه گذاری و بی ثباتی اقتصادی سرمایه گذاری های خدماتی، احتکاری و معاملاتی شکل خواهد گرفت.
سرمایه گذاری های پر ریسک کدامند؟

به طور کلی امنیت سرمایه گذاری به عنوان ریسک احتمال انحراف بازده واقعی سرمایه گذاری از بازده موردانتظار بیان می گردد. سرمایه گذار زمانی با ریسک روبرو می شود که نسبت به بازده موردانتظار در زمان آینده عدم اطمینان داشته باشد. نبود اطمینان نسبت به بازده های آینده یک طرح سرمایه گذاری، ریسک را در آن وارد می کند. لذا می توان گفت که بازارهای مالی خالی از ریسک نیستند. اجرای داد و ستندها با ریسک همراه است و سرمایه گذار بایستی پیش از ورود به هر بازار سرمایه ریسک آن را قبول نماید.

https://www.markazeahan.com

سرمایه گذاری در بازار آهن در ایران

لذا با توجه به مطالب عنوان شده می توان گفت که تامین امنیت در محیط های مستعد سرمایه گذاری به عنوان یک ضرورت مهم و کلیدی است که عدم تامین آن سبب فرار سرمایه گذاری از کشور و یا جذب آن در بخش های کاذب و غیر واقعی اقتصاد می گردد. بررسی ها نشان می دهد که طی سال های اخیر سرمایه گذاران ایرانی به جای سرمایه گذاری در بخش های مولد و واقعی اقتصاد به انتقال سرمایه های خود به بازارهای سوداگرانه ارز و سکه اقدام نموده اند. البته کسانی که در حجم کم سرمایه خود را صرف خرید سکه یا ارز یا سایر کالاهای مشابه می کنند اصولا امکان ورود به چرخه فعالیت تولیدی را دارا نیستند.

چراکه حداقل سرمایه موردنیاز برای تولید معمولا بسیار بالاتر از وجوه مازاد خانوارها می باشد. از این رو از سرمایه گذاران جزء که مازاد نقدینگی خانوار خود را صرف خرید برخی دارایی های خرد مانند سکه یا سایر کالاها حتی مسکن می کنند نمی توان انتظار داشت که حتی اگر سود تولید بالاتر باشد، وارد فعالیت تولیدی شود با این وجود ذکر این نکته ضروری است که برای سرمایه گذاران خرد امکان فعالیت در بازار اوراق بهادار نیز فراهم است. اما نکته اینجاست که بسیاری از مردم با بورس و سهام آشنا نیستند. از این رو وقتی کمی سرمایه مازاد در اختیارشان قرار می گیرد یا آن را باید در بانک سپرده گذاری کنند یا در دارایی هایی مانند سکه، طلا یا ارز ذخیره نمایند.

با این وجود برای سرمایه های بزرگ این موضوع مصداق ندارد. به دلایل متعدد و از جمله کاهش بازده نقدی سرمایه گذاری بلند مدت در بورس اوراق بهادار، باعث شده تا سرمایه های بزرگ نیز، سرمایه گذاری در بازارهای سوداگرانه را به سرمایه گذاری در بخش های واقعی اقتصاد ترجیح دهند. بسیاری از کارشناسان دلیل اصلی این موضوع را ناشی از محیط و فضای کسب و کار حاکم بر کشور عنوان می نمایند. بنابراین توصیه می شود چنانچه سرمایه شما جزئی می باشد به سمت سرمایه گذاری های رایج همچون طلا یا مسکن رفته و یا با یادگیری بازار بورس در سود بلند مدت آن شریک شوید. با این حال برای سرمایه گذارانی با سرمایه بیشتر بازارهای تولیدی که به رشد و پیشرفت جامعه نیز کمک می کند، توصیه می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد