اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نوشابه معمولی یا نوشابه رژیمی کدام قاتل شما است؟

بسیاری از ما و افرادی که قصد گرفتن رژیم های لاغری را دارند و یا از دیابت رنج می برند با این تصور که نوشابه های رژیمی سالم تر از نوشابه معمولی هستند آن ها را مصرف می کنند اما آیا واقعا چنین است؟

با توجه به چیزی که گفته شد بسیاری از افراد با فرض این مسئله که نوشیدنی های رژیمی سالم تر از نوشابه های معمولی هستند ان ها را مصرف می کنند در حالی که برخی دیگر از افراد معتقد هستند نوشابه های رژیمی به سلامت شما ضربه می زنند.

میزان کالری این دو نوع از نوشابه را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

نوشابه معمولی
هر قوطی ۳۳۰ میلی‌لیتری معمولی ۱۳۲ کیلوکالری انرژی دارد. یعنی اگر زیاده‌روی کنید، در معرض ابتلا به چاقی خواهید بود.

نوشابه رژیمی
نوشابه‌های رژیمی کم‌کالری یا فاقد کالری‌اند. منتها لازم به تذکر است که کم‌کالری یا فاقد کالری‌بودن نوشابه‌های رژیمی لزوما به این معنی نیست که پس چاق نمی‌کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند مصرف نوشابه‌های رژیمی می‌تواند حتی چاق‌کننده باشد

قند

از نظر قند نیز ان ها بررسی می کنیم.

نوشابه‌ معمولی
نوشابه‌های معمولی با قند طبیعی (مثلا شربت ذرت با فروکتوز بالا) شیرین می‌شوند و طعم دلچسب‌شان هم به همین دلیل است. اما حتما می‌دانید که بیش‌خواری نوشیدنی‌های قندی به‌دلیل کالری بالا موجب افزایش احتمال ابتلا به چاقی و بیماری‌های مرتبط با اضافه‌وزن ازجمله دیابت و سرطان می‌شود.

نوشابه رژیمی
گفتیم که نوشابه‌های رژیمی کم‌کالری یا فاقد کالری‌اند. دلیلش هم این است که در نوشابه‌های رژیمی از شیرین‌کننده‌های مصنوعی نظیر آسپارتام استفاده می‌شود. آسپارتام ۲۰۰ برابر شیرین‌تر از قند معمولی است. یعنی فقط یک قاشق چای‌خوری آسپارتام می‌تواند به اندازه چند ده قاشق چای‌خوری شکر شیرین باشد. شیرین‌کننده‌های مصنوعی درواقع قادرند فرآورده‌های کم‌قندتر و کم‌کالری‌تری بسازند.

نوشابه

پس نوشابه معمولی بخوریم یا نوشابه رژیمی؟

نوشابه چه از نوع معمولی چه رژیمی ارزش غذایی ندارد. نوشابه معمولی تماما قند و کالری است. نوشابه رژیمی هم اگرچه قند و کالری کمتری دارد باز فاقد ارزش غذایی است. نوشیدنی‌ای که سالم باشد مقادیری ویتامین و املاح معدنی به بدن‌مان می‌رساند.
بنابراین توصیه ما به شما این است که باتوجه‌به ارزش غذایی پوچ نوشابه چه سراغ نوشابه معمولی رفتید چه رژیمی درهرصورت اصل میانه‌روی فراموش‌تان نشود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد