اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

کارشناسان آینده قیمت طلا را چگونه پیش بینی می کنند؟

قیمت طلا طی دو هفته گذشته یک روند رو به رشد را تجربه کرد اما نتوانست سطح بالایی را به دست آورد. حال کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت طلا همچنان شانس افزایش را داشته باشد.

قیمت طلا در هفته گذشته تا 1780 دلار افزایش یافت اما در نهایت در عدد 1757 دلار بسته شد. روند صعودی طلا در روز جمعه ناشی از داده های مربوط به مشاغل ایالات متحده بود که بسیار ضعیف تر از پیش بینی ها ظاهر شد.

فرانک چولی استراتژیست بازار اظهار داشت که اخبار بد مربوط به مشاغل برای طلا خبر خوبی است چراکه فدرال رزرو با داده های ضعیف مربوط به مشاغل نمی تواند به شکل تهاجمی برای افزایش نرخ بهره و همچنین کاهش خرید اوراق قرضه اقدام کند.

روز جمعه قیمت طلا در پاسخ به داده های ضعیف اشتغال توانست بیش از 20 دلار رشد کند اما این رشد قیمت هم زمان با رشد بازده 10 ساله خزانه داری ایالات متحده اتفاق افتاده و باعث شد تا طلا کاهش پیدا کند.

اورت میلمن، متخصص فلزات گرانبها اشاره کرد که طلا نسبت به داده های اقتصادی بسیار حساس است. ما در ماه های پیش دیده ایم که افزایش بازده خزانه داری ایالات متحده می تواند باعث کاهش قیمت طلا شود و هم اکنون نیز این اتفاق افتاد.

میلمن ادامه داد که به نظر می رسد روند رشد اقتصاد در حال کند شدن است و داده های اقتصادی بسیار بدتر شده اند. از طرفی تورم نیز همچنان بالا است که می تواند برای آینده طلا بسیار مفید باشد.

از نظر میلمن فدرال رزرو نمی تواند نسبت به داده های جدید اقتصادی بی تفاوت باشد و مجبور خواهد شد که جدول زمانی خود را تغییر دهد. وی اشاره کرد که فدرال رزرو برای مدت طولانی تری به حمایت از بازار ها با نرخ بهره پایین ادامه خواهد داد.

طبق گفته چولی افزایش در بازده خزانه داری ایالات متحده می تواند نشانه این باشد که فدرال رزرو قصد دارد به زمان بندی خود برای افزایش نرخ بهره پایبند باشد. با این حال باید منتظر ماند و دید که تصمیم این بانک چگونه خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد